منظور از کارشناسی خودرو چیست؟

منظور از کارشناسی خودرو چیست؟

منظور از کارشناسی خودرو چیست؟      تاریخ درج: 1397/12/26

بسیاری از افرادی که به دنبال خرید خودروی دست دوم و یا حتی صفر هستند برای اطمینان از سلامت خودرو مورد نظر خود نیازمند استفاده از کارشناسی تخصصی خودرو هستند.کارشناسی خودرو به بررسی کامل خودرو از نظر بدنه، فنی و آپشن به منظور تعیین میزان سلامت خودرو و ارزش واقعی آن گفته می‌شود. تفاوت این حرفه با معاینه فنی خودرو این است که، چون در معاینه فنی ارزش واقعی خودرو تعیین نمی‌شود. اما کارشناسی خودرو ابتدا به صورت کاملا دقیق و ریزبینانه به بررسی نقاط مختلف خودرو می پردازد، سپس با جمع بندی نهایی ارزش واقعی خودرو را مشخص می کند.

به طور خلاصه کارشناسی خودرو شامل بررسی کامل بدنه، فنی و سایر قسمت های خودرو، یافتن نقاط ضعف و قوت، تعیین ارزش واقعی خودرو، ارائه گزارش مکتوب از بازدید انجام شده می باشد.

با کمک گرفتن از کارشناس میتوانید با آسودگی خاطر معامله کنید. کارشناسی خودرو یعنی زیر و بم یک خودرو پیش از خرید آن مورد بررسی قرار بگیرد. کارشناسی خودرو شامل بررسی بدنه، فنی شامل موتور، گیربکس و جلوبندی،میزان کارکرد خودرو، آپشن‌ها، تست دیاگ و تست رانندگی می‌باشد و لازم است توسط افراد متخصص انجام شود. چرا که کاربران و مشتریان معمولی از دانش، مهارت، تجربه و دقتی که برای تشخیص معایب خودرو لازم است برخوردار نیستند.

رنگ‌شدگی خودرو گاهی با چشم و بصورت تجربی  و گاهی از طریق تست آهنربا و دستگاه تست رنگ دیجیتالی قابل تشخیص است.این ابزارها گران‌قیمت هستند و برای عموم مردم تهیه آنها به صرفه نیست. به همین دلیل بهتر است ریسک نکنید و از کارشناس حرفه‌ای بخواهید که این موارد را بررسی و ارزش واقعی خودرو را اعلام کند.

 

 

 

 

 

 

   قیمت ارزها

   قیمت سکه و طلا