چای سفید (White Tea)

 چای سفید (White Tea)

چای سفید (White Tea)      تاریخ درج: 1397/3/27

چای سفید با نام علمی Camellia sinensis از جوانه های نابالغ یا جوان بدست میآید، که منجر به طعم ملایم چای بعد از دم کردن می‌شود. در هر صورت از محبوب‌ترین انواع چای در جهان است. چای سفید نوعی از چای متراکم است که مانند بسیاری از چای و دم‌نوش‌ها از کشور چین برخاسته است. معمولا این نوع چای در اول فصل بهار چیده شده و دست چین‌های اول چای به عنوان ماده خام در تهیه چای متراکم استفاده می‌شود. برخلاف نام آن، چای سفید خشک به زنگ سبز تیره (متمایل به سیاه) است و بوی نسبتا تندی دارد. مقدار کافئین این چای بسیار پایین است و طعم میوه‌ای مطلوب و عطر خاص خود را دارد.

برخی از مزایای چای سفید عبارتند از:

کاهش خطر ابتلا به سرطان، رفع اختلالات قلب و عروق و بهبود سلامت دهان.

دارای خواص آنتی اکسیدان و ضد پیری است و مصرف آن به حفظ سلامت پوست کمک می‌کند. مصرف چای سفید می‌تواند از پوست بدن در مقابل اشعه UV  محافظت کند و با خواص ضد باکتریایی، بدن را از عفونت‌های مختلفی که باعث ایجاد باکتری می شود، محافظت می کند.

چای سفید از آفتاب سوختگی جلوگیری می کند. عملکرد سلول های پوست را بالا برده و از تخریب پوست در مقابل نور ماورای بنفش محاظت می کند. همچنین، پوست را جوان می سازد. چای سفید دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان می باشد. آنتی اکسیدان ها در برابر آسیب رادیکال های آزاد، از بدن محافظت می کنند. رادیکال های آزاد موجب پیر شدن و تخریب سلول های پوستی می شوند.

چای سفید فاقد کالری می باشد. چای سفید، جلوی رشد سلول های جدید چربی را در بدن می گیرد و موجب تحریک آنزیم تجزیه کننده چربی (لیپولیز) می گردد. لیپویز باعث شکستن چربی های ذخیره ای در بدن و فرستادن آن ها به جریان خون می شود. اگر آنزیم لیپولیز نباشد، چربی تبدیل به کتون می گردد که محتوی مقدار زیادی انرژی می باشد.

تجمع ویتامین های A،B1، B2، C،D،E  جشنواره ای از ویتامین را در این گیاه ایجاد کرده اند، کاهش فشارهای عصبی و ایجاد آرامش، افزایش اشتها و بهبود کارکرد دستگاه گوارش به کمک ویتامین  B1، حفظ سلامتی چشم ها، پوست و اعصاب به کمک ویتامین B2   و ترمیم شکستگی، زخم ها و همچنین از بین بردن عفونت های ویروسی و باکتریایی با کمک ویتامین C از جمله خواص دارویی این گیاه است.

بهداشت دهان و دندان

پیشگیری از سرطان

انواع مختلف چای سفید:

- گل صد تومانی سفید (white peony)

- ماه طلایی (golden moon)

- سوزن نقره ای (silver needle)

- ابر سفید (white cloud)

 

 

 

 

   قیمت ارزها

   قیمت سکه و طلا