Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/farsecoc/domains/farseco.ir/public_html/business.php on line 95 سرای مشیر شیراز

   سرای مشیر شیراز

سرای مشیر شیراز

  شیراز جنوب بازار وکیل
 
هشدار! فارس اکو مسئولیت هیچ‌گونه سوء استفاده کسب و کارها را بر عهده نمی‌گیرد.

درباره:

سرای مشیر شیراز

سرای مشیر یکی از بازارهای قدیمی شیراز است که با نام سرای گلشن نیز شناخته می شود و ساخت آن مربوط به دوره ی قاجار می باشد. نوع ساخت و معماری و حیاط بزرگ و چشم نواز آن باعث شده تا این بازار همواره مورد توجه گردشگران قرار گیرد. این مکان یکی از مراکز مهم تولید و عرضه ی صنایع دستی از جمله صنایع خاتم سازی و معرق، حکاکی و قلم زنی روی مس و برنج، حکاکی و تراش سنگ های قیمتی، ساخت زیورآلات دست ساز سنتی نقره و طلا و گبه بافی به شمار می رود.

برای دسترسی به سرای مشیر، بهترین و مرسوم‌ترین راه رفتن به بازار وکیل و سپس باز کردن مسیرتان به سمت این بازار (سرای مشیر) تاریخی است. این بازار در واقع در مسیر پر گردشگر شاهچراغ و بازار،مسجد و حمام وکیل قرار دارد. بنابراین بعد از رسیدن به شیراز کافی است که تنها به نقشه‌ی شهر نگاهی بیندازید تا مسیرتان برای رسیدن به سرای مشیر مشخص شود. اگر اهل پیاده‌روی باشید، از پایانه‌ی زیارتی حرم شاهچراغ تا این بازار راه زیادی نخواهد بود. در غیر این صورت تعداد قابل توجهی اتوبوس شهری و تاکسی شما را به سرای مشیر خواهند برد.

   قیمت ارزها

   قیمت سکه و طلا