کارشناسی فنی خودرو چگونه انجام می شود ؟

کارشناسی فنی خودرو چگونه انجام می شود ؟

کارشناسی فنی خودرو چگونه انجام می شود ؟      تاریخ درج: 1397/12/26

در حالت کلی کارشناسی اتوموبیل به بررسی کامل خودرو گفته می شود که در این حالت خودرو به صورت کامل بررسی و آنالیز می شود. کسانی که می خواهند برای خود یک خودرو مناسب بخرند حتما باید از کارشناسی برای اطمینان در مورد سلامت خودرو استفاده کنند. این نکته مهم را در نظر داشته باشید که کارشناسی ماشین و معاینه فنی خودرو بسیار جدا از هم می باشند و معانی یکسانی ندارند. کارشناسی ماشین معمولا در قسمت های بدنه خودرو و قسمت های فنی و موتور خودرو انجام می شود.

کارشناسی فنی، موتور و گیربکس

یکی دیگر از کار هایی که در کارشناسی ماشین انجام می شود کارشناسی قسمت فنی، موتور و گیربکس خودرو می باشد.

کارشناسی فنی و موتور خودرو :

در کارشناسی فنی و موتور کارشناسی های زیر باید با دقت زیادی انجام شود :

•             کارشناسی موتور : در این قسمت همان طور که از نامش پیدا می باشد موتور خودرو مورد بررسی قرار می گیرد. موتور یکی از اصلی ترین قسمت های خودرو محسوب می شود بنابراین بررسی این قسمت و کارشناسی آن بسیار مهم و ضروری می باشد.

•             کارشناسی گیربکس : یکی دیگر از مهم ترین قسمت هایی که باید در کارشناسی به آن توجه زیادی کرد گیربکس می باشد. انتقال قدرت از طریق کلاج و گیربکس به چرخ ها صورت می گیرد. کارشناسی در این بخش بسیار مهم می باشد و کارشناس باید به اندازه کافی ماهر باشد و مهارت فنی بالایی داشته باشد.

•             کارشناسی جلو بندی و لاستیک : همان طور که از نامش مشخص می باشد در این قسمت نیز جلو بندی خودرو و لاستیک ها مورد بررسی قرار می گیرند تا شما از سلامت خودرو اطمینان کافی داشته باشید.

•             تست دیاگ : بدون شک یکی از مهم ترین قسمت هایی که در کارشناسی ماشین توجه زیادی به آن می کنند تست دیاگ می باشد. دیاگ مخفف کلمه دایاگنوستیک می باشد و به معنی خطایابی می باشد. زمانی که کارشناس دستگاه دیاگ را به خودرو متصل می کند می تواند پارامتر های مهمی که در خودرو وجود دارند را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهد.

 

آپشن و تجهیزات جانبی خودرو

پس از بررسی قسمت های فنی و موتور خودرو نوبت به کارشناسی برای آپشن و تجهیزات جانبی خودرو می رسد. بدون شک کارشناسی که مسئول می باشد باید مهارت کافی داشته باشد. در این بخش آپشن ها و تجهیزات خودرو مورد بررسی قرار می گیرند.

 

تست رانندگی

تست رانندگی بدون شک از مهم ترین قسمت های کارشناسی ماشین می باشد که باید با دقت زیادی انجام شود. فردی که به عنوان کارشناس مسئول کارشناسی ماشین می باشد می تواند در تست رانندگی مشکلاتی که در تست دیاگ نیز وجود داشته است را مورد بررسی و تحلیل قرار دهد.

 

 

 

 

 

   قیمت ارزها

   قیمت سکه و طلا