بید خشت (willow mann)

بید خشت (willow mann)

بید خشت (willow mann)      تاریخ درج: 1397/7/5

بید خشت یا بید انگبین قطعاتی بدون شکل برنگ سفید متمایل به شیری همراه با ناخالصی هائی از برگ‌های گیاه متولد و با طعم شیرین است که نوعی مان محسوب می گردد. این محصول در اثر فعالیت حشره‌ای با بیولوژی نا مشخص بر روی نوعی درخت بید به‌نام محلی فوکا یا بید مهنازی بنام علمیSailx excelsa Gme ازتیره بید (salicaceae) ایجاد می گردد. بید دارای برگ‌های کامل و بدون کرک می باشد. این گیاه در شمال و جنوب و غرب ایران رویش دارد. قسمت مورد استفاده در بیدخشت شیره یا صمغ خشک شده آن می باشد.

فواید بید خشت:

در تجزیه و شناسایی مواد مهم بید خشت مشخص شد که مهم ترین قندهای موجود در آن گلوگز، فروکتوز و ساکارز می باشند. این ماده که به راحتی در آب حل شده و شیرین است در طب سنتی ایران برای پایین آوردن تب، به عنوان ملین و خنک کننده مورد استفاده قرار می گیرد.

از بیدانگبین نوعی سرکه نیز تهیه می شود که از این سرکه برای کاهش وزن و درمان چاقی نیز استفاده می شود. به این صورت که افرادی که در برنامه غذایی خود تمایل به کم کردن وزن دارند روزانه یک تا سه قاشق غذاخوری از این سرکه مصرف کنند تا کم کم با خواص معجزه آسای آن در کاهش وزن مواجهه شوند. افرادی که تمایل به کاهش وزن دارند سعی کنند حداقل در هفته 3-4 مرتبه از این سرکه استفاده کنند. برای درمان چاقی بسیار نافع و باعث متعادل کردن بدن می شود.

 

خواص بیدخشت:

درمان زردی در نوزادان

ضد تب

ضد نفخ

ضد حساسیت

ضد سرفه

ضد سوزش معده و مری،

ملین،

خنک‌کننده

آرام‌بخش

بهبود دهنده آبله مرغان

تنظیم‌کننده دستگاه گوارش

مقوی معده

مقوی کبد

مقوی روده

جلوگیری از نرمی و پوکی استخوان

استفاده به صورت ضماد بر روی پوست سبب روشن و نرم نمودن پوست می‌شود.

 

ترکیبات بیدخشت:

گیاه دارویی بید خشت دارای ترکیبات شیمیایی گلوکز، فروکتوز و ساکارز، ویتامین D، املاح کلسیم می باشد.

 

 

 

 

   قیمت ارزها

   قیمت سکه و طلا