زرمباد،عرق کافور ( zedoary )

زرمباد،عرق کافور ( zedoary )

زرمباد،عرق کافور ( zedoary )      تاریخ درج: 1397/7/3

زرمباد عبارت از قطعاتی تقریباٌ گرد، زردنگ کمی روشن تر از زرد چوبه است که از پوسته ای ضخیم و چروکیده و قسمت داخلی سفت و محکم دارد این قطعات عبارت از ریزم‌هایی است با بوئی ضعیف تر از زرد چوبه متعلق به گیاه زرمباد با نام علمیCurcuma zedoaria Rosc از تیره زنجبیل (zingiberaceae ) که بومی هندوستان بوده و از آنجا به ایران وارد می گردد. زرمباد گیاه پایا و علفی است که برگهایی بدون کرک و نوک تیز دارد و گل‌های آن مجتمع به صورت سنبله است.

فواید زرمباد،عرق کافور:

زرمباد علاوه بر مصارف ادویه ای، به‌عنوان نیرو دهنده، معطر، ضد التهاب و ترمیم کننده زخم‌ها مصرف سنتی دارد.

 

 

کافور، درمان خوبی برای سرفه است. بوی تند کافور می‌تواند سینه را صاف کرده و آبریزش بینی را متوقف کند. بسیاری از پمادهای مالیدنی مربوط به سینه و گلو جهت درمان سرفه و سرماخوردگی حاوی کافور هستند، یعنی در واقع کافور، یکی از عناصر اصلی در ترکیب آنهاست.

کافور برای درمان آکنه نیز مفید است، آکنه‌های موجود روی پوست‌تان را پاکسازی کرده و جلوی التهاب‌های بعدی آکنه را می‌گیرد.

خاصیت ضد التهابی کافور کمک می‌کند التهاب و قرمزی پوست‌تان کاهش پیدا کند.

کافور به عنوان یک ضد احتقان طبیعی عمل کرده و گرفتگی بینی را فورا برطرف می‌کند، در نتیجه تنفس راحت‌تر شده و احساس راحتی خواهید کرد.

کافور برای تسکین موقت درد و التهاب تاول، بی‌خطر و موثر است زیرا خواص ضد درد و ضد التهابی دارد.

عصاره‌ی کافور، حالت خنک کنندگی دارد که به تسکین و درمان تب خال کمک می‌کند.

کافور همراه با روغن نارگیل، یک راه بسیار عالی برای رها شدن از شر شپش سر است.

درد عضلانی شما از هر نوعی که باشد، کافور برای درمان آن بسیار سودمند است چون ویژگی ضد التهابی دارد. ماساژ دادن قسمت دردناک با عصاره‌ی کافور به بهبود جریان خون کمک کرده و از سفتی عضلات می‌کاهد در نتیجه دردتان زوتر التیام پیدا خواهد کرد.

 خاصیت ضد التهابی کافور کمک می‌کند التهاب و قرمزی پوست‌تان کاهش پیدا کند.

اگر ترک‌های پاشنه‌ پایتا‌ن ناراحت‌تان می‌کند، کافور راهکار خانگی خوبی برای برطرف کردن آن است.

کافور یک ضد عفونی کننده‌ی قوی است که به درمان میخچه کمک می‌کند.

روغن کافور به عنوان یک حشره کُش طبیعی عمل می‌کند که علتش هم بوی بسیار تند کافور و سایر ویژگی‌های آن است.

آنهایی که از سندرم پای بیقرار رنج می‌برند با احساس ناخوشایند این بیماری در پاها، مخصوصا هنگام خواب آشنا هستند. برای کاهش احساس ناراحتی و کمک به خواب بهتر می‌توانید از کافور استفاده کنید. خاصیت درمانگر و ضد اسپاسمی کافور به تسکین التهاب و کاهش علائم سندرم پای بیقرار کمک می‌کند. می توان از روغن کافور استفاده نمود.

باز کننده گرفتگی های مجاری و شادی بخش و مقوی دل و دماغ و معده و موافق اعمال روح حیوانی و طبیعی است.

چاق کننده بدن و تریاق قوی زهر جانوران مبهی و بند آورنده استفراغ بوده مدر و مسهل سودا است.

سرفه سرد و بلغمی و وحشت روانی و مواد سوداوی و خفقان و بادهای رحم و دل پیچه های اطفال و درد دندان و سرفه سرد و تب مزمن و بوی سیر و پیاز را از دهان رفع می نماید.

مالیدن ضماد تازۀ آن حل کننده و مسکن اورام و دردهای سرد می باشد.

بخور آن باعث فرار حشرات و مورچه است و برای شکم مضر و مصلح آن بنفشه است.

 

طرز استفاده زرمباد،عرق کافور:

4 تا 5 قطره عصاره‌ی کافور را با یک قاشق غذاخوری روغن بادام ترکیب کرده و آن را به آرامی و به مدت چند دقیقه به سینه‌تان بمالید. برای درمان سرفه‌های مزمن، استنشاق بخار کافور بسیار موثر است. چند قطره عصاره‌ی کافور را در کاسه‌ای آب جوش بریزید و بخار آن را تنفس کنید تا هم سینه دردتان خوب شود و هم سرفه‌های‌تان برطرف شود.

یک فنجان روغن نارگیل بکر را در یک ظرف که درپوش محکمی دارد و هوا به آن نفوذ نمی‌کند بریزید، یک قاشق چای‌خوری عصاره‌ی کافور به آن اضافه کرده و خوب ترکیب کنید. بعد از شستن صورت، آن را خشک کرده و مقداری از ترکیب را روی آکنه بزنید. 5 دقیقه ماساژ دهید و بگذارید در طول شب بماند. صبح روز بعد، با آب ولرم و یک شوینده‌ی ملایم صورت را بشویید. این کار را هر روز انجام دهید.

مقدار کمی روغن کافور را با یک قاشق غذاخوری روغن خردل گرم مخلوط کنید و قبل از خواب، آن را به آرامی روی سینه، پشت و گلو بمالید تا تنفس‌تان راحت‌تر شده و بهتر بخوابید. می‌توانید از کرم‌های کافور که در داروخانه‌ها فروخته می‌شود نیز استفاده کنید.

2 تا 3 قطره عصاره‌ی کافور را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل بکر ترکیب کنید و با استفاده از پد تخی، آن را روی تب خال بزنید. این کار را روزی 3 تا 4 بار انجام دهید.

روغن نارگیل، شپش‌ها را خفه می‌کند و کافور هم به دلیل خاصیت ضد انگلی که دارد، آنها را نابود می‌کند. یک قاشق غذاخوری کافور خرد شده را با 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید و آن را به موها بمالید، مخصوصا به پوست سر و ریشه‌‌ی مو. یک کلاه دوش روی سر گذاشته و بگذارید در طول شب بماند. روز بعد با شامپو بشویید. این کار را 2 تا 3 بار در هفته و به مدت یک ماه انجام دهید.

کافور کمک می‌کند درد ناشی از ترک تسکین پیدا کرده و فرایند التیام تسریع شود. یک تکه کافور را با آب گرم مخلوط کنید و پاهای خود را 10 دقیقه در آن بگذارید. پاهای‌تان را با سنگ پا بسابید، آبکشی کرده و خشک کنید. کمی ویکس به پاشنه‌های‌تان بزنید و جوراب‌های تمیز بپوشید و بخوابید. این کار را هر شب انجام دهید.

 

 

 

 

 

   قیمت ارزها

   قیمت سکه و طلا