مراقبت های بعداز عمل جراحی های چشم

مراقبت های بعداز عمل جراحی های چشم

مراقبت های بعداز عمل جراحی های چشم      تاریخ درج: 1397/4/30

متخصص چشم پزشکی به تشخیص، درمان و جراحی ضایعات و بیماری‌های چشم می‌پردازند. این رشته دارای چند فلوشیپ ، از جمله فلوشیپ استرابیسم (انحراف چشم)، قرنیه و سگمان قدامی، گلوکوم (آب سیاه)، ویتره و رتین (شبکیه)، بیماری‌های سطح چشم، پاتولوژی (آسیب شناسی) چشم مشترک با متخصصان پاتولوژی، ترومای چشم، جراحی پلاستیک چشم و. . . . است.

مصرف صحیح و به موقع داروها به اندازه خود عمل جراحی اهمیت دارد. سعی کنید قطره ها رادر زمان تعیین شده توسط پزشک استفاده کنید. درهنگام خواب لازم نیست برای چکاندن قطره از خواب بیدارشوید ولی بهتراست این مسئله را از پزشک خود سوال کنید.

اگر قطره رسوب کرد و یاتغییر رنگ داد از آن استفاده نکنید.

بعداز چکاندن قطره تامدتی (40-30 ثانیه ) چشم رابسته نگه دارید و از پلک زدن­های شدید خودداری کنید تا قطره بتواند جذب شود.

موقع چکاندن قطره باید مواظب باشید که ظرف قطره خیلی به چشم نزدیک نشود زیرا باعث می شود که اولا" ظرف قطره با مژه ها و پلک چشم تماس حاصل کرده و چشم آلوده شودوثانیا" ممکن است نوک آن با سطح قرنیه تماس پیدا کرده و باعث خراش یا زخم قرنیه شود.

در صورتی که استفاده از قطره ها همزمان باشد پس از مصرف قطره اول 15-10 دقیقه صبرکنید تا اثر لازم در چشم را داشته باشد.

پس از عمل باید چشم را درمقابل فشارهای خارجی محافظت نمود و باید از محافظ پلاستیکی (شیلد) استفاده کرد. روزها می توانید از عینک و شبها از شیلد استفاده نمایید. محافظ پلاستیکی قابل شستشو است. روزانه آن را با آب و صابون بشویید وسپس آن را روی چشم خودقراردهیددر مورد عمل جراحی فیکو ، تا دوهفته استفاده از شیلد کافی است.

 زمان حمام کردن را حتما" از پزشک خود سوال کنید. اگر عمل جراحی آب مروارید با عارضه ای توام نباشد بعداز روز پنجم می توانید حمام کنید ، ولی موقع شستن سر وصورت باید چشم ها را بسته نگهدارید و به هیچ وجه به پلک­ها فشار نیاورید.

نماز خواندن از روز اول عمل با وضو جبیره بلامانع است ولی تایک هفته از سجده کردن خودداری کنید و مهر رابادست به پیشانی نزدیک کنید.

مطالعه ، تماشای تلویزیون و فعالیتهای عادی زندگی که توام با فعالیت شدید جسمانی نباشد بلامانع است. از خوابیدن به سمت چشم عمل شده و روی شکم خودداری کنید.

بعداز عمل مسافرت با هواپیما یا هروسیله دیگری بلامانع است.

در روزهای بعداز عمل به محض ایجاد درد دائمی، قرمزی، حساسیت به نور وکاهش دید فورا به پزشک مراجعه کنید. درصورت نبودن پزشک حتما" به درمانگاه اورژانس چشم مراجعه کنید.

 

چنانچه داروی خاصی مصرف می کنید و یارژیم غذایی معینی دارید بعداز عمل نیز داروهای خودرا مصرف نموده ویا به همان رژیم ادامه دهید.

درمورد مصرف ASA (آسپرین) و داروهای ضد انعقادی (وارفارین) بعداز عمل با پزشک خود مشورت نمایید.

 

 

 

 

 

   قیمت ارزها

   قیمت سکه و طلا