اتاق بازرگانی شیراز

اتاق بازرگانی شیراز

اتاق بازرگانی شیراز      تاریخ درج: 1397/4/30

اتاق بازرگانی شیراز با هدف تجمع تجار و ساماندهی به اوضاع اقتصاد فارس و همچنین رونق بخشیدن به صادرات شیراز جایگاهی را تحت عنوان اتاق تجارت در شیراز تاسیس نمود و پس از پیوستن جمع اندک تجار شهر به آن اتاق تجارت به اتحادیه بازرگانان شیراز مبدل شد.

تاریخچه:

قدمت اتاق بازرگانی شیراز ریشه در تاریخ اقتصاد ایران دارد. در ادامه حیات جاده ابریشم، شاهراه اقتصادی ایران باستان ، فارس از جایگاه ویژه ای برخوردار بود و همواره نقش سازنده و بسزایی در پیشبرد اهداف اقتصادی و رونق صادرات کشور داشته است . بر اساس قراین و شواهد موجود در سال 1307 هجری شمسی به همت روحانی مبارز "شیخ عبدالحسین مختاری" با هدف تجمع تجار و ساماندهی به اوضاع اقتصاد فارس و همچنین رونق بخشیدن به صادرات شیراز جایگاهی را تحت عنوان اتاق تجارت در شیراز تاسیس نمود و پس از پیوستن جمع اندک تجار شهر به آن اتاق تجارت به اتحادیه بازرگانان شیراز مبدل شد. به تدریج با پیشرفت اقتصاد ، توسعه صادرات ، آشنائی با بازرگانان کشورهای دور و نزدیک و تبادل کالا اتحادیه بازرگانان به اتاق بازرگانی صنایع و معادن شیراز تغییر نام یافت.

 

 

اهداف و برنامه‌ها:

اتاق بازرگانی شیراز پس از پیروزی انقلاب شکوهمنداسلامی ایران براساس مصوبه 15 اسفند 1369 با هدف فراهم آوردن موجبات رشد و توسعه اقتصادی کشور و تداوم حیات اقتصاد خود فعالیت خود را ادامه داد. همگام با شکوفائی انقلاب ارزشمند اسلامی ایران و تحول بنیادی در زمینه اقتصاد، همراه با رشد فزاینده ای در جهت بسط و توسعه صادرات کالاهای غیر نفتی، استان فارس با توجه به موقعیتهای خاص جغرافیائی و نزدیکی آن به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس همراه با توانمندیهای بالقوه آن، نقش حساس فارس در پهنه وسیع بازرگانی کشور بصورت ملموس و شفاف جلوه گر شد. سیاستهای کلان کارگزاران اتاق شیراز مبتنی بر تلاش بهینه در جهت رهایی از اقتصاد متکی به نفت و توسعه صادرات غیر نفتی همواره ایجاد زمینه های مساعد و بستری مناسب صادرات استان بوده است. این اتاق در راستای تحقق اهداف اقتصادی جمهوری اسلامی بویژه حمایت از طرح ساماندهی اقتصادی کشور که توسط رئیس جمهور مدوًن گردیده . تلاش وسیع مضاعفی دارد. یکی از اهداف مهم اتاق شیراز آموزش حین کار است . در جهان امروز دامان اقتصاد مرزهای جغرافیائی بین کشورها را در نوردیده و بازارهای کشورهای دنیا را آماج اهداف خود قرار داده است . با توجه به شرایط متغیر اقتصاد جهانی و شیوه های متفاوت مواجهه با چالش های موجود در امر تجارت بین الملل ، لازم است بازرگانان همگام یا تحولات موجود، تصمیمات کارآمدتری اتخاذ نمایند و با ترفندهای رقبای تجاری خود آشنایی پیدا کنند. تا موجبات ضرر و زیان در کار تجارت فراهم نشود. ارتقا دانش تخصصی فن تجارت، آشنائی بازرگانان به قوانین و مقرارت مالیاتی ، بیمه ، گمرکی ، مسائل ارزی بانکی بویژه در امر تجارت جهانی از اهداف مهم اتاق بازرگانی شیراز به شمار می آید. بر این اساس کلیه متقاضیان کارت بازرگانی قبل از اینکه به جرگه بازرگانان بپیوندند و کارت بازرگانی دریافت کنند، الزاماً می بایست دوره آموزش کاربردی کوتاه مدت در محل اتاق را با موفقیت بگذرانند. این دوره های آموزشی که توسط کارشناسان امور اقتصادی و اساتید فن تجارت بمدت 50 ساعت کار مفید در کلاس تدریس میشود .


http://www.fccima.ir/fa/

 

 

 

   قیمت ارزها

   قیمت سکه و طلا