طراح داخلی

طراح داخلی

طراح داخلی      تاریخ درج: 1397/4/26

طراح داخلی، فردی است که پروژه‌ ی طراحی کامل نمای داخلی یک فضا، با در نظر داشتن مواردی مثل طراحی کف، پنجره‌ها، درها، دیوارها، نورپردازی، اثاثیه و دیگر بخش‌ها را رهبری می‌کند. طراحی داخلی مجموعه‌ای از طرح‌های به هم پیوسته و متنوع است که محیط داخلی یک ساختمان را به فضایی که برای یک فعالیت انسانی خاص مناسب است، تبدیل می‌کند.

در واقع طراحی داخلی ترکیبی از هنر و مهندسی است. طراح داخلی وضعیت داخلی ساختمان را طراحی و سازماندهی می کند. این ساختمان ها می تواند خانه های شخصی، ادارات و شرکتها، هتل ها، رستوران ها و مغازه ها باشند.

وظایف طراح داخلی

ملاقات با مشتریان برای آگاهی از نیازها و نظرات آنها

ایجاد طرح ها مطابق با نیاز مشتریان، بودجه آنها و نوع ساختمان

تهیه طرح اولیه برای نشان دادن به مشتریان

مشاوره دادن به مشتریان در خصوص رنگ ها، پارچه ها، وسائل و مبلمان

ایجاد طرح های نهایی با کمک برنامه های کامپیوتری

مشخص کردن زمان بندی و تخمین هزینه های پروژه

تهیه مبلمان، پارچه ها، کف پوش ها و پوشش دیوارها در صورت لزوم

نظارت بر نصب و اجرای طرح ها

بازدید از پروژه برای اطمینان از رضایت داشتن مشتری

طراح داخلی معمولا افرادی را برای انجام کارها در ساختمان ها استخدام کرده و خود بر آنها نظارت دارد.

تحصیلات لازم و نحوه ورود به شغل طراحی داخلی

داشتن دانش معماری داخلی در کنار عواملی مانند علاقه، ذوق هنری، تجربه و غیره، برای موفق شدن در شغل طراحی داخلی لازم و ضروری است. برای کسب این دانش علاقه مندان می توانند در رشته های طراحی داخلی یا معماری داخلی تحصیل نمایند.

دانش آموزان علاقه مند پس از گذراندن سال اول متوسطه می توانند وارد شاخه کاردانش شده و در رشته طراحی معماری داخلی تحصیل کنند و در صورت علاقه در دانشگاه نیز وارد شوند.

در کنار همه این موارد آموزشگاه های آزاد زیادی هستند که دوره های تخصصی طراحی داخلی را برگذار می کنند. آنهایی که نمی خواهند در طراحی داخلی تحصیل کنند، ولی به  شغل طراحی داخلی علاقه دارند، می توانند این دوره ها را بگذرانند.

البته بدیهی است در شغل طراحی داخلی مانند هر شغل هنری دیگر، داشتن تحصیلات در کنار استعداد و تخصص برای موفق شدن ضروری است.

 

 

 

   قیمت ارزها

   قیمت سکه و طلا