عکاسی

عکاسی

عکاسی      تاریخ درج: 1397/4/26

شغل عکاسی هنر زیبایی است. عکاسی در لغت یعنی هنر و حرفه ی ثبت حوادث و خاطرات و زیبایی ها و…. در عکس و تدوین آنها. بیشترین استفاده ی عکاسی در جهان برای ثبت خاطرات است. عکاس باید دارای مهارت های فنی و هنری لازم برای عکس گرفتن از چهره های افراد (پرتره)، اشیاء مکان ها و وقایع باشد. عکاسی زمینه های مختلفی دارد از عکاسی چهره گرفته تا عکاسی طبیعت، عکاسی ورزشی، عکاسی هنری و غیره.

یک عکاس می تواند به صورت آزاد کار کند یا هم به استخدام یک شرکت در بیاید. تنها ابزار های لازم برای کار یک کامپیوتر و دوربین است.

وظایف عکاس

صحبت و توافق با مشتریان درباره کار مورد نظر آنها

انتخاب و آماده سازی محل عکس برداری ها

تنظیم نور و تهیه ملزومات

گرفتن عکس ها

بررسی کیفیت عکس ها

رتوش عکس ها (دستی یا با نرم افزارهای کامپیوتری)

چاپ عکس ها

بازاریابی (اگر به صورت مستقل کار کند)

در برخی کارهای گسترده عکاس نیاز به دستیاری دارد که بعضی از کارها از جمله مستقر کردن تجهیزات، آماده سازی، نگهداری از سوابق و مستندات و کمک در چاپ عکس ها را انجام دهد.

نحوه ورود به شغل عکاسی

برای ورود به شغل عکاسی هم راه تجربی و هم کسب تحصیلات دانشگاهی پیش روی علاقه مندان وجود دارد. عکاسانی که به صورت حرفه ای و تخصصی فعالیت می کنند، نیاز به دانش و تخصص توامان در کار خود دارند که با تحصیل در رشته عکاسی می توانند آنها را کسب کنند.

اگر کسی علاقه مند به تحصیلات دانشگاهی در حوزه عکاسی نباشد، می تواند با گذراندن دوره های آموزشی آزاد، تخصص و دانش اولیه لازم را کسب و کار خود را شروع کند

 

 

 

   قیمت ارزها

   قیمت سکه و طلا