رومینگ اپراتور همراه اول

رومینگ اپراتور همراه اول

رومینگ اپراتور همراه اول      تاریخ درج: 1397/4/24

رومینگ اعتباری همراه اول هم اکنون در بسیاری از کشوها و از طریق اپراتورهای مختلف قابل استفاده و قرار دادهای جدید دیگری نیز در حال انعقاد است. تعرفه های اعلام شده از سوی اپراتورها، مربوط به تماس با ایران می باشد. در صورت تماس با کشور ثالث، تعرفه ها مطابق با تعرفه کشور میزبان محاسبه می شود .توجه داشته باشید که تعرفه های رومینگ اعتباری با رومینگ دائمی یکسان است.

در نقاط مرزی به علت پوشش آنتن شبکه های تلفن همراه کشورهای همسایه همواره احتمال انجام مکالمه در داخل کشور از طریق شبکه ایشان وجود دارد. لذا درهنگام سفر به این مناطق، از داشتن آنتن شبکه اپراتوری تلفن همراه اول : (IR – TCI) یا (IR – MCI) ویا (۴۳۲۱۱) اطمینان حاصل نموده و سپس اقدام به برقراری تماس نمایید. در صورت برقراری ارتباط از طریق شبکه تلفن همراه کشورهای همسایه هزینه های رومینگ بین الملل مطابق با تعرفه آن کشور محاسبه خواهد شد.

در ادامه به بررسی برخی از نکات در رابطه با رومینگ همراه اول پرداخته شده است:

*سرویس رومینگ برای تمامی سیم کارت های دایمی قدیم  همراه اول ، از ابتدا فعال می­باشد و نیازی به فعال سازی مجدد نمی باشد.

*سیم کارت های دائمی دایری جدید از تاریخ ۹۲.۰۵.۳۰فاقد سرویس رومینگ می باشند ، جهت فعال سازی این سرویس می توان به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه نمود .

*سیم کارت های دائمی با پیش شماره ۹۱۰ فاقد سرویس رومینگ می باشند، جهت فعال سازی این سرویس می توان به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه و با پرداخت قبضی اقدام نمود .

* روشن نمودن گوشی همراه اول و دریافت پیامک در همه جای جهان رایگان می باشد.

* با فعال سازی PIN CODE سیم کارت و رمز گوشی ،در صورت سرقت یا مفقودی تلفن همراه ، سوء استفاده های احتمالی به حداقل می رسانید .

* در هنگام استفاده از سرویس رومینگ به خاطر داشته باشید هزینه مکالمات بر مبنای دقیقه محاسبه میگردد یعنی برای مکالمات کمتر از ۶۰ ثانیه هزینه یک دقیقه مکالمه و برای مکالمات کمتر از ۱۲۰ ثانیه هزینه دو دقیقه مکالمه و محاسبه می شود پس همواره دقایق مکالمات خود را کامل نمایید.

* بعد از پایان مکالمه با زدن دکمه قطع تلفن از قطع مکالمه خود اطمینان حاصل نمائید تا هزینه ناشی از عدم قطع ارتباط رامتحمل نگردید.

* در صورت بر قراری ارتباط بین دو تلفن همراه ایرانی در کشور ثالث هزینه مکالمه برای تماس گیرنده و مخاطب مطابق با تعرفه های رومینگ محاسبه خواهد گردید.

* در صورت افزایش کارکرد تلفن همراه بیش از مبلغ ودیعه، این شرکت مجاز به قطع تلفن همراه بوده اما بدلیل تاخیر در ارسال این اطلاعات امکان قطع دقیقا در حد مجاز تعیین شده وجود نداشته و مسئولیت پرداخت بدهی به هر میزان تا قبل از زمان قطع بر عهده مشترک می باشد. ضمن آنکه احتمال انتقال بخشی از مبلغ کارکرد تلفن به صورتحساب دوره بعد وجود دارد.

* در صورت مفقود شدن گوشی بلافاصله مراتب را به یکی از بستگان درجه یک خود در داخل کشور اطلاع داده تا از طریق مراجعه به ادارات دولتی مشترکین نسبت به قطع آن اقدام نمایند.

*با توجه به وصل تلفن همراه پس از ۲۰ روز توسط این شرکت ، توصیه می گردد مالک تلفن همراه نسبت به مراجعه به اداره مربوطه و اخذ سیم کارت جدید اقدام نمایند.

 

 

 

 

   قیمت ارزها

   قیمت سکه و طلا