نوازندگی

 نوازندگی

نوازندگی      تاریخ درج: 1397/4/24

نوازنده شخصی است که ساز موسیقی می نوازد. در قدیم به آنها مطرب می گفتند. در فارسی نوازنده سازهای سنتی را با پسوند «-زن» (مانند تارزن، نی‌زن و مانند آن) یا با پسوند «-نواز» (مانند نی‌نواز) نام می‌گذارند. نوازنده موسیقی می تواند در انواع مختلف موسیقی مانند سنتی، پاپ، کلاسیک و... وارد شود که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

نوازنده باید فردی خلاق بوده و دارای انگیزه و اراده لازم باشد. وی همچنین باید بتواند به راحتی و با اعتماد به نفس در مقابل تماشاگران، اجرای زنده داشته باشد. نوازنده توانمند باید در میزان های مشخصی که برای وی تعیین شده از بهترین و به جاترین حرکات و نت های موجود استفاده کرده و تکنیک های خود را بروز دهد.

وظایف نوازندگی

تمرین اجرا با یک ابزار موسیقی به تنهایی یا با سایر نوازندگان به منظور تسلط بر قطعات موسیقی یا حفظ و توسعه مهارت ها

اجرا در مقابل حضار در کنسرت، تکنوازی، ارائه های آموزشی و دیگر گردهمایی های اجتماعی

خبرگی در اجرا با یک خانواده از لوازم موسیقی یا یک نوع موسیقی خاص

نواختن سازهای موسیقی در حالت تکنوازی یا بعنوان عضو یا هنرمند مدعو در یک گروه موسیقی مثل ارکستر، جمع یا باند

اجرای قطعات موسیقی بدون آمادگی قبلی در طول تمرین و مرور

نحوه ورود به شغل نوازندگی

علاقمندان برای ورود به شغل نوازندگی می توانند در رشته های دانشگاهی مربوطه از جمله نوازندگی موسیقی ایرانی و نوازندگی موسیقی جهانی در دانشگاه های دولتی و علمی وکاربردی تحصیل کنند.

علاوه بر تحصیلات آکادمیک آموزشگاه های موسیقی زیادی در کشور هستند که در این حوزه آموزش می دهند. افرادی که نمی خواهند وارد دانشگاه شوند و به این شقل علاقه زیادی دارند می توانند در این آموزشگاه ها دوره های لازم را بگذرانند.

 

 

 

   قیمت ارزها

   قیمت سکه و طلا