دستگاه تست قندخون

دستگاه تست قندخون

دستگاه تست قندخون      تاریخ درج: 1397/4/23

در خرید دستگاه اندازه‏ گیری قندخون بایستی فاکتورهایی را از جمله دقت اندازه‏ گیری، مقدار خون لازم، کشور سازنده، خدمات پس از فروش و ... را مد نظر قرار داد تا خریدی مطمئن و آگاهانه صورت گیرد. به-طور کلی دستگاه های تست قندخون شامل اجزای دستگاه، نوار تست، سوزن لنست، قلم لانست یا قلم نمونه گیری، باتری، CD و دفترچه راهنما، کارت گارانتی و کیف مخصوص می‏باشند.

نتیجه اندازه ‏گیری در دستگاه تست قندخون بسیار حیاتی و تعیین کننده است و بایستی صحیح و دقیق باشد و کمترین میزان خطا را به همراه داشته باشد. چرا که پزشک شما با مشاهده این نتایج در روند درمانی شما قرار می‏گیرد. البته عواملی هم‏چون میزان حجم خون،روش اندازه‏گیری، کدگذاری، در دقت اندازه‏گیری دستگاه تاثیرگذار هستند. منظور از خون مورد نیاز، مقدار نمونه خونی است که بر روی نوار قرار داده می‏شود تا اندازه‏گیری انجام شود. مقدار خون مورد نیاز در دستگاه‏ها متفاوت است (از 0.3میکرو لیتر تا 5 میکرولیتر). عموما هر چه نمونه خون موردنیاز کمتر باشد، درد نمونه گیری نیز کمتر است.

این دستگاه دارای حافظه ذخیره‏ سازی بوده چرا که با تحلیل این نتایج به بهبود روند درمانی کمک شود. امروزه دستگاه‏های تست قندخون دارای قابلیت ذخیره تا 500 نتیجه را دارند و با امکان محاسبه میانگین نتایج به صورت روزانه، هفتگی و یا حتی ماهانه، کارمحاسبه میانگین را آسان می‏کنند.

برخی دیگر از مدل های دستگاه تست قندخون آزمایشAST، یا سطح قندخون نیز انجام می دهند. برای انجام آزمایش سطح قندخون، از دیگر اعضای بدن به جز نوک انگشتان استفاده شود. این سیستم به گونه‏ای طراحی شده است که نتایج حاصله از آزمایش ساعد، ماهیچه ساق پا یا ران، درست به مانند نتایج حاصله از آزمایش نوک انگشتان قابل اعتماد است.

مزایای اندازه‏ گیری به روش AST این است که از آنجایی که نوک انگشتان پر از گیرنده ‏ها یا پایانه‏ های عصبی‏اند، درد بیشتر و آسانتر حس می‏شود و چون در دیگر بخش‏های بدن، پایانه ‏های عصبی به مانند این بخش متراکم نیستند، درد احساس شده در این بخش‏ها به اندازه درد در نوک انگشتان نیست. این امر بخصوص برای افرادی که نیازمند اندازه گیری قند خون برای چندین بار در روز هستند، بسیار ویژگی مهمی است.

برخی از دستگاه‏ های تست قندخون قابلیت اتصال به کامپیوتر را نیز دارا می ‏باشند و با نرم افزار خاص خود، نتایج گذشته قندخون را تجزیه و تحلیل می نمایند.

مدت زمانی که  طول می‏کشد نوار آغشته به نمونه در داخل دستگاه تا آن لحظه که نتیجه بر روی صفحه نمایش داده شود، زمان اندازه گیری دستگاه نامیده می شود. زمان اندازه‏ گیری در دستگاه ‏ها متفاوت است. این زمان از 5 ثانیه تا 60 ثانیه متغیر است. مشخصا چنانچه زمان اندازه‏ گیری کمتر باشد مزیت بیشتری دارد.

 

 

 

 

 

 

   قیمت ارزها

   قیمت سکه و طلا