کاف فشار سنج

کاف فشار سنج

کاف فشار سنج      تاریخ درج: 1397/4/23

کاف فشار سنج کیسه ای پلاستیکی است که به دور عضوی بسته می شود و با افزایش حجم هوای درونی عضو را در بر می گیرد و از عبور خون از رگ¬های آن عضو جلوگیری می کند. هنگامی که قلب خون را داخل رگ‌ها پمپاژ می‌کند فشار ناگهان در رگ‌ها زیاد می‌شود و هنگامی که قلب بین دو ضربان استراحت می‌کند، فشار کم می‌شود. دو عددی که همیشه به‌عنوان فشارخون بیان می‌شوند در واقع همین دو حالت هستند. فشارخون بالا یک قاتل خاموش است که ممکن است بدون هیچ نشانه‌ی قبلی بروز کند.

فشارخون بالا می‌تواند به سکته‌ی قلبی و مغزی منجر شود. بی‌تحرکی، چاقی، تغذیه‌ی نامناسب، سیگار و قلیان ریسک فشارخون را بالا می‌برند. اگر شما هم فشارخون بالایی دارید یا حتی فکر می‌کنید که احتمال آن برایتان وجود دارد، باید به شکل مرتب فشار اندازه‌گیری شود. روش‌های اندازه‌گیری فشار محدود و مشخص هستند. کافی است یکی از روش‌ها را انتخاب کرده و فشارسنج مناسب خود را خریداری کنید.کاف فشار سنج یکی از قسمت های اصلی فشارسنج ها می باشدکه مانع از عبور خون از رگ­ها می­شود.

از آنجا که در موارد نادر دستگاه‌های دیجیتالی و خودکار فشار‌خون را اشتباه محاسبه می‌کنند، همیشه ترجیح داده می‌شود که از کاف فشار‌سنج استفاده شود. استفاده از دستگاه‌های دیجیتالی تنها برای بیمارانی توصیه می‌شود که توانایی استفاده از این وسایل استاندارد را ندارند.

کاف ها متناسب با فشار سنج های مخصوص به خود و با ابعاد های متفاوتی در بازار موجود می باشند. کاف ها برای رده سنی نوزاد ، اطفال و بزرگسالان،  طراحی شده استو در بازار موجود می باشد. برخی از کاف ها تک شلنگه بوده و برخی دیگر حاوی دو شلنگ می باشد.  برخی از مدل های کاف، فشارسنج تمام اتوماتیک و دیجیتالی می باشند. عملکرد این مدل کاف های تمام اتوماتیک بوده و قابلیت سنجش و نمایش ضربان قلب و تشخیص و اعلام آریتمی قلبی را دارد. هرکدام از این مدل کاف ها با دقت سنجش فشار و ضربان قلب متفاوت از دیگری در بازار موجود می باشد. در اغلب دستگاه های فشار سنج قابلیت تعویض کاف به سایزهای بزرگتر یا کوچکتر مخصوص اطفال به صورت انتخابی وجود دارد و نیاز نیست که دماسنج جدیدی تهیه شود.

 

 

 

 

 

   قیمت ارزها

   قیمت سکه و طلا