جراح پلاستیک و زیبایی

جراح   پلاستیک و زیبایی

جراح پلاستیک و زیبایی      تاریخ درج: 1397/4/6

جراحی پلاستیک یکی از شاخه های نوین پزشکی مطرح است، این بخش از جراحی های فوق تخصصی شامل کلیه اعمال جراحی زیبایی نواحی مختلف بدن، جراحی های فک وصورت، تومورهای پوستی¸ ناهنجاری های مادرزادی وجراحی های میکروسکوپی می شوند.

جراح پلاستیک وظیفه رفع نقص های زیبایی یا عملکردی را دارد؛ به عبارت دیگر نقص ها و عیوبی که زیبایی ظاهری فرد را تحت الشعاع قرار می دهند یا عملکرد برخی اندام ها را دچار اختلال می کنند توسط جراح پلاستیک قابل رفع می باشند.

فارغ التحصیلان این رشته پزشکان ممتازی هستند که پس از گذراندن دوره پزشکی عمومی، دوره 4 ساله تخصصی جراحی عمومی را گذرانده و بعد ازکسب موفقیت وارد دوره فوق تخصصی جراحی پلاستیک شده اند، سپس طی حداقل 3 سال دوره فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی را گذرانده اند و موفق به اخذ دانشنامه فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی شده اند.

مهارت های جراح پلاستیک و زیبایی شامل:

جراحی پلک: جراحی پلک بالا یا پایین به منظور بهبود و ظاهر چشم‌ها می باشد.

 

لیپوساکشن: جراحی برای برداشتن چربی مازاد زیر چانه، گردن و بدن را می گویند.

 

جراحی گونه: برجسته کردن گونه ها با تغییر در دو قسمت از بافت گونه انجام می گیرد. در قسمت اول، بافت سخت (اسکلت) گونه برجسته می شود و در قسمت دوم، بافت نرم ( پوشش روی اسکلت)برجسته می شود. می توان از ترکیب دو روش فوق نیز استفاده کرد (یعنی هم اسکلت و هم بافت نرم را برجسته نماییم).

 

عمل جراحی لب: در افرادی که با تزریق ژل لب به خواسته خود نمی رسند، می توان از جراحی لب ( لیفت لب – جراحی زیبایی لب ) بهره برد. با جراجی لب میتوان بزرگ کردن لب، حجیم کردن لب، تغییر شکل لب (تغییر مدل) و جوانسازی لب را به صورت از پیش تعیین شده و بر اساس سلیقه هر فرد انجام داد. به طور کلی با جراحی لب (لیفت لب – جراحی زیبایی لب)، محدودیتهایی که برای تزریق  لب وجود دارد، برداشته می شود.

 

جراحی لیفتینگ صورت: لیفتینگ صورت با کشیدن پوست صورت و همچنین گردن  باعث میشود فرد جوان تر به نظر برسد به عبارت دیگر با انجام این عمل جوانی از دست رفته شخص به او باز خواهد گشت.

 

جراحی بینی: برداشتن قوز بینی (nose-surgery)، کوچک ( یا در موارد نادر بزرگ) کردن سایز بینی نسبت به دیگر قسمت های صورت، کاهش پهنای بینی (جراحی بینی گوشتی)، اصلاح کجی بینی در اثر شکستگی های قبلی، کوچک کردن سوراخهای بینی در مواردی که بزرگ یا پهن باشند و بزرگی و پهنای نوک بینی ویا افتادگی نوک بینی

 

 لیفت ابرو و پیشانی: اعمال جراحی متعددی برای بالا بردن ابرو و پیشانی و برای برطرف کردن نگرانیهای فوق الذکر طراحی شده اند . البته با تزریق بوتوکس یا dysport میتوان بدون جراحی و به طور موقت چین و چروک های پیشانی را برطرف کرد، ضمن اینکه این کار باعث بالارفتن گوشه های ابروها نیز می شود. اینکه از کدام روش جراحی برای هر بیمار بهره بگیریم به عوامل متعددی از جمله موارد زیر بستگی دارد :

 

لیفت سینه: عمل جراحی لیفت سینه برای اصلاح سینه های آویزان و غیر قرینه، کاهش حجم سینه و پایین آمدن محل قرارگیری نوک سینه و همچنین اصلاح پهن شدگی هاله سینه طراحی شده است تا با بالا بردن سینه ها و بازآفرینی شکل مناسب، ظاهر جوانتری را در آنها ایجاد نماید.

 

 

 

 

   قیمت ارزها

   قیمت سکه و طلا