عرق برگ گردو

عرق برگ گردو

عرق برگ گردو      تاریخ درج: 1397/4/6

این عرق ضد تشنج بوده و در رفع قولنج مؤثر می باشد.همچنین خاصیت اشتها آوری، ضد میگرن و سردردهای عصبی و نشاط آوری نیز دارد. این گیاه به دلیل مهار آسیب کبدی ناشی از دیابت، به عنوان داروی ضد دیابتی پیشنهاد می‌شود. ژوگلون بیشتر در برگ و پوست گردوی تازه وجود دارد و به تدریج از مقدار آن کم می شود و در برگ کهنه، میزان آن بسیار پایین است. علت سیاه شدن دست در تماس با پوست و برگ گردوی تازه، ژوگلون و تغییرات شیمیایی مذکور است. در طب سنتی عرق برگ گردو برای معالجه ورم مفاصل، آنژین و شستشوی زخم ها به کار می رود.در تحقیقات اخیر نیز اثرات ضد میکروبی آن علیه باکتری ها گزارش شده است. همچنین برگ گردو غنی از ترکیبات آنتی اکسیدان است که می تواند رشد سلول های سرطانی را مهار کند.

میزان چربی های بد خون نظیر تری گلیسرید، کلسترول تام و LDL را کاهش و در عین حال چربی مفید خون یعنی HDL را افزایش می دهد. برخی اثرات مفید برگ گردو بر دیابت با اثرات ایجاد شده توسط گلیبن کلامید برابری می کند.

همچنین خوردن دم کرده ی ۱۵ تا ۲۰ گرم برگ گردو در یک لیتر آب جوش برای کاهش قند خون در بیماران مبتلا به بیماری قند اثر محسوس دارد و برای مریض های مبتلا به ورم مفاصل نیز مفید است و در کلیه ی موارد یاد شده مصرف دم کرده ی برگ نافع است.

 

جوشانده ی ۵۰ در هزار برگ گردو در استعمال خارجی برای التیام زخم ها و شست و شوی آن ها و بیماری های پوستی و اگزما و قارچ و به صورت غرغره در ورم لوزتین و معالجه ی آنژین بسیار مفید است، اگر برگ گردو را روی پستان بگذارند ترشح شیر را بند می آورد، جوشانده ی سرد قسمت های سبز میوه ی گردو رنگ قهوه ای می دهد.

انتظار می رود که مصرف همزمان این گیاه با سایر داروهای ضد دیابت مانند انسولین و گلیبن کلامید قند خون را بیش از اندازه کاهش دهد. پس لازم است افراد دیابتی برای استفاده با پزشک خود مشورت کنند.

 

 

 

 

   قیمت ارزها

   قیمت سکه و طلا