کشت خرگوشک

کشت خرگوشک

کشت خرگوشک      تاریخ درج: 1397/4/3

خرگوشک یا ماهور گیاهی علفی چند ساله با نام علمی Verbascum Thapsus  می باشد که دارای کرک های پنبه ای و ساقه ضخیم که بزرگ بیضوی نوک تیز با دمبرگ دراز است. گل های این گیاه به رنگ زرد مشاهده می شوند.

کاشت خرگوشک

گیاه خرگوشک از طریق کاشت مستقیم بذر صورت می گیرد که زمان مناسب آن در اوایل بهار (فروردین ماه) و یا اواخر پائیز (آبان ماه) است و فاصله ردیف های کاشت بین 50 تا 60 سانتی متر و عمق 5/0 تا 1 سانتی متری می باشد. تکرار کشت گیاه در یک زمین پس از سه تا چهار سال امکان پذیر است.

 

داشت

گیاه خرگوشک دارای رشد کند بوده و تنها برگ های طوقه ی شکل در سال های اول مشاهده می شود. انجام کولتیواتور مناسب سبب تسریع در رویش گیاهان می شود و در ردیفها بوته ها طول ردیفها نیاز به تنک کردن دارد. برای جلوگیری از علف های هرز مبارزه با آن بسیار ضروری بوده و علاوه بر آن با استفاده از آفت کش ها گیاه شته و لارو نوعی پروانه را باید از بین برد.

 

برداشت

گل های گیاه خرگوشک در هنگام شب باز می شود بنابراین زمان مناسب جمع آوری گل ها در ساعات 9 تا 11 قبل از ظهر می باشد. فصل برداشت گل ها از خرداد تا اوایل مرداد می باشد که گل ها بدون کاسبرگ برای برداشت بهتر می باشد. این گل ها را می توان با استفاده از خشک کنهای الکتریکی در دمای 45 تا 50 درجه سانتی گراد و یا در سایه خشک کرد.

 

 

 

 

   قیمت ارزها

   قیمت سکه و طلا