بیماریهای پوست و مو

بیماریهای پوست و مو

بیماریهای پوست و مو      تاریخ درج: 1397/3/30

بیماریهایی که بصورت ضایعه موضعی پدیدار می شوند بیماری های پوستی هستند مانند: جوش، لک، کک و مک، خارش و ... و بیماریهایی که مربوط به موهای سر می شوند و شامل ریزش مو، شوره سر،طاسی و ... غیره می شوند بیماری های مو هستند.

درماتیت سبوره‌ای

درماتیت سبوره‌ای در نوزادان معمولا به عنوان «کلاه گهواره» شناخته می‌شود. لکه‌های چرب و پوسته‌ پوسته بر روی پوست کودک و غالبا روی پوست سر او.

خال

زائده‌هایی شایع بر روی پوست که وقتی سلول‌های پوستی با بافت اطرافشان انباشته می‌شوند، به وجود می‌آید.

ملانوما

خال‌های غیر طبیعی ممکن است به ملانوما منجر شوند، نوعی سرطان پوست خطرناک و کشنده.

 پسوریازیس

پسوریازیس یک اختلال خودایمنی است. علائم این اختلال معمولا شامل تکه‌های غیرطبیعی پوست است. پوست آسیب‌دیده معمولا قرمز و ضخیم است و بسیار خارش دارد مناطق آسیب‌دیده‌ی پوست به لحاظ اندازه و شدت متفاوت هستند.

اگزما

این اختلال معمولا در نوزادان و کودکان کم سن و سال دیده می‌شود، هرچند که تا بزرگسالی هم ادامه دارد. ویتیلیگو  (پیسی)

ویتیلیگو از دست دادن رنگدانه‌های پوست است. علامت اصلی ویتیلیگو پدیدار شدن لکه‌های سفید رنگ روی پوست است، و بیش‌تر در مناطقی رخ می‌دهد که پوست در معرض نور خورشید قرار دارد.

آکنه

یک‌ بیماری‌ التهابی‌ مزمن‌ پوست که‌ در دوران‌ نوجوانی‌ شایع‌ است و هنگامی رخ میدهد که منافذ پوست توسط چربی و سلول های مرده پوست مسدود شوند. آکنه ها معمولا در نقاط: صورت، گردن، قفسه سینه ، پشت و شانه ها پدیدار می شوند.

کهیر

 یک واکنش آلرژیک حاد یا مزمن است همراه با تورم قرمز رنگ پوست است که توأم با خارش است.

زگیل: ضایعه پوستی است که به شکل غده‌ای گوشتی بر روی دست و پاها رشد می‌کند، اما ممکن است بر روی تمام نقاط بدن رشد کند.       

ریزش مو

ریزش مو نازک شدن موهای موجود بر روی پوست سر است. واژه پزشکی ریزش مو، آلوپسیا است که میتواند موقت یا دائم باشد. اکثر مردم روزانه بین ۷۰ تا ۱۵۰ تار موی سرشان را از دست می دهند، که عمدتا‏ در حین شستشو، شانه زدن و یا بستن موی سر استو اگر از این تعداد بیشتر شود ریزش مو دارید.

شوره سر

شوره سر، پوسته شدن غیر طبیعی لایه رویی پوست سر است. پوسته‌های سفید رنگ در لابلای موها که گاهی روی شانه‌ها ریخته و از نظر زیبائی و اجتماعی ناخوشایند است.

رایج ترین بیماریهای پوست و مو:

عفونت قارچی ناخن، تبخال، کاندیدیاز یا برفک، سرخک، آکنه روزاسه، موخوره، پر مویی، هیپرپلازی، غدد پوست سر، کچلی، خارش، پوست سر، شکنندگی موها، بیماری مروارید، کندن موی سر.

هنگامی ‌که با هر گونه اختلال پوستی روبرو می‌شوید، بسیار مهم است که خودتان به تنهایی برای درمان آن اقدام نکنید. با یک پزشک یا متخصص پوست برای تشخیص هر نوع بیماری پوستی مشورت کنید چرا که این تنها راه مطمئن برای تشخیص درست اختلال و درمان آن است.

 

 

 

 

   قیمت ارزها

   قیمت سکه و طلا