لباس محلی

لباس محلی

لباس محلی      تاریخ درج: 1397/3/27

لباس محلی لباسی می باشد که افراد بومی همان منطقه می پوشند. این لباس برگرفته از هنرهای سنتی و آداب و رسوم هر منطقه می باشد که با استفاده از منابع موجود در آن منطقه تولید می شود. لباس محلی دارای زیبایی خاص و منحصر به فردی می باشد که استفاده آن از دیر باز در میان ایرانیان رایج بوده است.

لباس محلی قشقایی

استان فارس مرکز اصلی زندگی ایل قشقایی به شمار می رود هم چنین قلمرو آن ها در دیگر استان هایی مانند اصفهان، چهار محال و بختیاری، کهگلویه و بویراحمد، مرکزی، بوشهر، قم و … وجود دارد.

قشقایی یکی از قبایل عشایر می باشند که رشته شان به قوم ترکی بر می گردد.

لباس زنان دارای دامن های بلند، چند لایه، رنگارنگ و روسری بلندی می باشد که زیر چانه زنان بسته می شود هم چنین مردان قشقایی از کلاه هایی که از موی گوسفند ساخته می شود و مختص قبایل قشقایی می باشد استفاده می کنند.

 

لباس محلی لری

مردم لر دارای تقسیم بندی هایی می باشند که مهم ترین و معروف ترین آن ها لر بزرگ و لر کوچک است و بیشتر در مناطق غرب و جنوب غربی ایران زندگی می کنند.

لباس زنان لر دارای رنگ های روشن با نوار هایی که روی کت هایشان قرار می گیرد و هم چنین جلیقه ای روی پیراهنشان و روسری بلندی که شانه، گردن و سرشان را می پوشاند می باشند در صورتی که لباس مردان لر دارای رنگ های خنثی می باشد که به آن علاقه دارند.

 

 

 

 

   قیمت ارزها

   قیمت سکه و طلا