چای سبز (Green tea)

چای سبز (Green tea)

چای سبز (Green tea)      تاریخ درج: 1397/3/24

چای سبز با نام علمی Camellia sinensis نوعی چای است که در فرآیند تولید آن اکسایش بسیار کم صورت می پذیرد این گیاه از جوانه ها و گلبرگهای تازه گیاه چای به دست می آید. خواص آنتی اکسیدانی چای سبز بسیار بالاتر از چای سیاه است، چراکه تخمیر کمتری روی برگ های آن انجام می شود و خواص ضدسرطانی آن ثابت شده است .

مهمترین اثرات درمانی:

نوشیدن چای سبز را عاملی برای جلوگیری از ابتلا به سرطان می‌ باشد، چرا که میزان آنتی اکسیدان‌های موجود در آن ۱۰۰ برابر تاثیرگذارتر از ویتامین C و ۲۵ برابر تاثیرگذارتر از ویتامین E است. (توجه کنیم که ویتامین C و E به عنوان دو آنتی اکسیدان مهم مطرح هستند). به این ترتیب با نوشیدن چای سبز و دریافت آنتی اکسیدان، بدن در مقابل ابتلا به سرطان مصون می‌شود.

چای سبز را به عنوان داروی ضدپیری (Anti - Aging ) می‌شناسند. دلیل اصلی آن وجود میزان قابل توجهی آنتی اکسیدان به ویژه آنتی اکسیدان‌های مؤثر در حفظ شادابی و جوانی موجود در چای سبز است. آنتی اکسیدان‌ها یکی از مهمترین عوامل برای حفظ سلامتی و شادابی سلول‌های بدن می باشند.

افرادی که برای کاهش وزن و تنظیم سوخت وساز بدنشان از چای سبز استفاده می کنند، علاوه بر بهره مندی از خواص این گیاه دارویی برای درمان چاقی خود می توانند از فواید آن برای کاهش فشار خون، کاهش قند خون، تقویت سیستم ایمنی بدن و تخفیف علائم و نشانه های بیماری هایی مانند پارکینسون، آلزایمر و بیماری مفصلی استخوانی مانند آرتریت روماتوئید بهره ببرند. علاوه بر این، در تحقیقات مختلف به این نکته اشاره شده که مصرف چای سبز می تواند تاثیر بسیار چشم گیری در کاهش بیماری های قلبی عروقی، پیشگیری از بروز سرطان هایی مانند سرطان کولون و تخفیف علائم و نشانه های افسردگی داشته باشد.

موجب کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه می‌شود.

التهاب و درد در بیماری آتریت روماتوئید را کاهش می‌دهد.

خطر ابتلا به بیماری‌های خود ایمنی را کاهش می‌دهد.

سلامت لثه‌ها را افزایش می‌دهد.

عملکرد هضم را بهبود می‌بخشد.

 

 

 

 

   قیمت ارزها

   قیمت سکه و طلا