چای سیاه (black tea)

 چای سیاه (black tea)

چای سیاه (black tea)      تاریخ درج: 1397/3/24

گیاه چای سیاه با نام علمی Thea Sinensis یا Camelia از خانواده‌ی چای Theaceae می باشد. چای یکی از رایج ترین و مهم ترین نوشابه های مطبوع و مورد مصرف در بیشتر جهان می باشد. چای سیاه منبع غنی آنتی اکسیدان هایی مانند پلی فنول است , مقدار اندکی سدیم، پروتئین و کربوهیدرات دارد. چای سیاه عملکرد غیر طبیعی رگ های خونی را معکوس می سازد، چای سیاه انسداد عروق کرونری و سایر بیماری های قلبی عروقی کاهش می یابد. چای سیاه یکی از نوشیدنی های داغ محبوب در سراسر جهان می باشد.

فواید چای سیاه

ترمیم بریدگی ها: چای سیاه حاوی ترکیبی به نام تانین است که جلوی خونریزی زخم ها و بریدگی های باز را می‌گیرد.

از بین بردن بوی بد پا: استفاده از چای سیاه، یکی از موثرترین راهکار برای از بین بردن بوی بد پاست. اسید تانیک موجود در چای سیاه غلیظ، باکتری ها را از بین برده و منافذ را مسدود می‌کند و در نتیجه، پا کمتر عرق می‌کند.

تقویت سلامتی لثه ها: چای سیاه حاوی اسید تانیک است که ورم بافت ها را کاهش داده و جلوی خونریزی را می‌گیرد.

تقویت سیستم ایمنی بدن: دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که قدرت آنتی اکسیدانی چای سیاه و چای سبز که به مدت 5 دقیقه دم کشیده باشند، از پرآوازه‌ترین میوه ها و سبزیجات هم بیشتر است.

چای سیاه، مقادیر بالایی از تانین و دیگر ترکیبات شیمیایی دارد که تاثیر مثبت وآرام بخشی بر سیستم گوارشی بدن انسان دارد. خاصیت ضد التهاب چای سیاه به درمان ناهنجاری های گوارشی کمک می کند.

نوشیدن چای سبز یا سیاه، به جلوگیری از رشد سرطان سینه، خصوصا برای خانم ها در شروع دوره یائسگی کمک کننده است.چای به بالا رفتن میزان گلوبولین در طول دوره قاعدگی کمک می کند. تیوفلاوین موجود در چای سیاه سلول های غیر طبیعی بدن را قبل از وارد کردن صدمه و یا تبدیل شدن به سلول سرطانی نابود می کند.

 

 

 

 

   قیمت ارزها

   قیمت سکه و طلا