ناامنی غذایی در ۸ استان کشور/مهم ترین عامل مرگ و میر در ایران

ناامنی غذایی در ۸ استان کشور/مهم ترین عامل مرگ و میر در ایران

ناامنی غذایی در ۸ استان کشور/مهم ترین عامل مرگ و میر در ایران     

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، گفت: مراجعین به مراکز خدمات جامع سلامت، باید خدمات مشاوره را از کارشناسان تغذیه مستقر در مراکز دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا عبداللهی، در بازدید از مراکز خدمات جامع سلامت، آموزش‌های کارشناسی به زبان‌های بومی و محلی را از بهترین تکنیک‌های ارتقای سواد تغذیه‌ای در کشور عنوان کرد و افزود: تکنیک‌های آموزشی کارشناسان تغذیه با زبان‌های محلی در استان سیستان و بلوچستان الگویی کشوری است.

وی با اشاره به اینکه مصرف شکر و غذاهای پرچرب به عنوان دو الگوی غذایی نامناسب در ایران رواج بیشتری دارد، خاطر نشان کرد: برخی از الگوهای نامناسب غذایی مردم، مهم‌ترین عامل خطر ابتلاء به بیماری‌هایی نظیر دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان‌ها، فشارخون، قندخون و چاقی و اضافه وزن است.

وی ادامه داد: تا ۳۰ درصد انرژی مورد نیاز روزانه بدن باید از چربی‌ها تأمین شود و دریافت بیش از این مقدار چربی، منجر به اضافه وزن، چاقی و حرکت کردن به سمت بیماری‌ها و ریسک فاکتورهای بیماری زا خواهد شد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت تصریح کرد: بر اساس برنامه‌های بهبود تغذیه، هشت استان کشور که دارای ناامنی غذایی هستند، در اولویت برنامه ریزی عملیاتی بهبود تغذیه قرار دارند.

وی تاکید کرد: برخی از بیماری‌های غیر واگیر که در این استان‌ها رایج است، به دلیل رژیم غذایی نامناسب شیوع پیدا کرده و بر اساس سند بهبود تغذیه ایران تمامی مراجعین به مراکز خدمات جامع سلامت، باید خدمات مشاوره را از کارشناسان تغذیه مستقر در مراکز دریافت کنند.

عبداللهی در ادامه افزود: در حال حاضر بیماری‌های غیر واگیر مهم‌ترین عامل مرگ و میر در کشور است و الگوی نامناسب غذایی مردم، مهم‌ترین عامل خطر ابتلاء به بیماری‌هایی نظیر دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان‌ها، فشارخون، قندخون و چاقی و اضافه وزن است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت افزود: امروزه با مصرف تنقلات، فست فودها و تغییر سبک زندگی مردم، مقادیر بیشتری از چربی، نمک و قند وارد بدن انسان می‌شود.

   قیمت ارزها

   قیمت سکه و طلا