همایش بین المللی سیره نبوی (ص) در طب- 28 تا 30 آبان 1398

 همایش بین المللی  سیره نبوی (ص) در طب-  28 تا 30 آبان 1398

همایش بین المللی سیره نبوی (ص) در طب- 28 تا 30 آبان 1398     

دانشگاه علوم پزشکی شیراز افتخار دارد که برای چهارمین بار میزبان و برگزارکنندۀ سمینار سیره نبوی(ص) در طب باشد.

بسم الله الرحمن الرحیم

لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ کَانَ یَرْجُو اللَّهَ وَالْیَوْمَ الْآخِرَ وَذَکَرَ اللَّهَ کَثِیرًا  (سوره مبارکه احزاب؛ آیه 21)

همایش بین المللی سیره نبوی(ص) در طب

دانشگاه علوم پزشکی شیراز افتخار دارد که برای چهارمین بار میزبان و برگزارکنندۀ سمینار سیره نبوی(ص) در طب باشد. دغدغۀ جمعی از دلباختگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برای پاسداری از حریم معنوی این خاندان شریف در پی وهن ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) در سال 91، شعلۀ عشق به رسول الله را در دل عاشقان ولایت در دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیش از پیش فروزان ساخت که منجر به برگزاری اولین همایش سیره نبوی(ص) در طب در سال 92 گردید. این همایش دوسالانه، تلاش ایثارگرانۀ دوستداران اهل بیت(س) است که از نقطه شروع تا به اکنون برکات فراوانی از جمله ایجاد همدلی میان دانشگاهیان و حوزویان و اهل علم در سراسر کشور در حرکت به سمت نظام مند سازی پژوهش در عرصۀ سلامت با رویکرد معنوی و بر اساس آموزه های مبتنی بر سیرۀ پیامبر اکرم(ص) داشته است.

از جمله وظایف خطیر پژوهشگران حوزه و دانشگاه در این همایش آن است که ذخایر بی انتهای معرفت، نهفته در قرآن و احادیث را معرفی و حقیقت پیام اهل بیت را بر جهانیان مکشوف نمایند. نیل به این مهم و نفوذ و تأثیر بیشتر پیام این سمینار که ارتقای سلامت معنوی و جسمی در سایۀ توجه و عمل به مبانی قرآن و حدیث است، جز با ایجاد همدلی در میان اهالی علم از حوزه و دانشگاه میسر نخواهد شد. پرداختن به جزئیات نامطمئن و بی اعتبار که متأسفانه به نام دین به دست قشریون در میان مردم ترویج می شود، جامعه را از توجه به حقایق اصیل معارف مستور در حجاب های دنیا طلبی باز خواهد داشت. بنابراین امید است که از مهمترین دست آوردهای همایش سیرۀ نبوی(ص)در طب ارتقای سلامت روح و جسم در جهت غایت انسانی که همان ادای وظیفۀ بندگی است، میسر شود. (برگرفته از ویژه نامۀ سومین همایش بین المللی سیره نبوی(ص) در طب، مجلۀ آئینه، معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز)

به لطف الهی چهارمین دورۀ این همایش همزمان با میلاد حضرت رسول اکرم (ص) 28 لغایت 30 آبان ماه 98 در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می گردد و اندیشمندانی در حوزه های تاریخ علم، فلسفه، اخلاق، حقوق، فقه، علوم پایه و بالینی پزشکی، الهیات و سایر رشته ها از حوزه و دانشگاه در گروه های مختلف از جمله تیم دانشجویی و طلاب، اهل تسنن و شیعه به ارائه مقاله و دیدگاه های خود خوهند پرداخت. در ادامه مهمترین محورهای این همایش که در هفت حیطه خلاصه شده اند، به محضر شریف بزرگواران تقدیم می گردد:

ادامه مطالب در آدرس اینترنتی کنگره:

http://sire-teb.sums.ac.ir/fa/

 

 

 

https://sums.ac.ir/

   قیمت ارزها

   قیمت سکه و طلا