کفش مناسب برای دیسک کمر

کفش مناسب برای دیسک کمر

کفش مناسب برای دیسک کمر      تاریخ درج: 1397/5/25

معمولی ترین مشخصه فتق دیسک کمر، کمر درد با انتشار به قسمت های پایین، باسن و زیر زانو در امتداد عصب سیاتیک است. دیسک‌ها انعطاف پذیر بوده و هر دیسک بین دو مهره قرار می‌گیرد.کشیدگی، پیچ خوردگی و فشار به ناحیه کمر که به عناصر پشتی ستون فقرات آسیب وارد می‌کند، می‌تواند به دیسک یا دیسک‌هائی که در جلو بین دو جسم مهره‌ای قرار می‌گیرد نیز صدمه وارد کند. هر دو قسمت محیطی و مرکزی دیسک آسیب پذیرند ولی اصطلاح فتق دیسک کمر زمانی کاربرد دارد که قسمت مرکزی دچار آسیب شدید گردد که در این موارد، فتق با پارگی قسمت محیطی نیز همراه است. فتق هسته دیسک ممکن است درنتیجه اعمال نیروهای بیش از اندازه، نیروهای کم اما مداوم و مکرر بر روی دیسک و یا وجود آنولوس معیوب پیش آید.

فتق دیسک  کمرمی‌تواند بعلت ساییدگی تدریجی و پارگی خود به خود بخصوص در افرادی که کار نشسته دائمی دارند اتفاق افتد اما در اشخاصی که به حمل و نقل اجسام سنگین اشتغال دارند بیشتر از افراد دیگر است.

 

در پارگی‌های دیسک کمر در اثر سائیدگی بیماران دوره‌های دردهای طولانی و خفیف دارند ولی در پارگی‌های حاد دیسک کمر درد ناگهانی و شدید است. فشار داخل دیسک در حالت ایستاده کمتر از حالت نشسته و در حال نشسته کمتر از موقعی است که شخص در حالت ایستاده بطرف پائین خم می‌شود.

 

در حرکت خم شدن، هسته مرکزی دیسک به لبه پشتی الیاف حلقوی دور خود فشار آورده و آن را اگر ضعیف شده باشد پاره می‌کند و بطرف ریشه عصبی مربوط به آن دیسک فشار وارد می‌آورد.

هرچند وجود فشار دیسک کمر بیرون زده از عوامل اصلی علائم بالینی است٬ اما رادیکولیت شیمیائی امروزه یکی از عوامل مهم در ایجاد کمردرد بحساب می‌آید و نمی‌توان فقط وجود فشار روی نخاع و یا ریشه عصبی را تنها عامل ایجاد درد دانست.

به نظر بعضی از افراد هیچ ارتباطی میان نوع کفش و ابتلا به کمردرد وجود ندارد، اما این را باید گفت که چنین تصوری کاملا اشتباه است و نوع کفش می‌تواند در ایجاد کمردرد دخیل باشد و باعث خستگی و استرس شود. به این ارتباط یک زنجیره حرکتی می‌گویند، یعنی نحوه حرکت دادن یکی از اعضای بدن (برای مثال پا) دیگر اندام‌های بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وقتی‌که کفش شما از قوس مناسبی برخوردار نیست و نحوه راه رفتن شما مناسب نیست، کمر شما تحت تاثیر قرار می‌گیرد و درنتیجه در کمر خود احساس فشار خواهید کرد. با پوشیدن کفش‌های پاشنه‌بلند فشار اضافی روی قسمت تحتانی کمر ما وارد می‌شود. همچنین ازآنجایی‌که دمپایی‌های لا انگشتی بسیار صاف هستند، می‌توانند باعث درد قوس پا، درد پاشنه، درد مچ پا و درد زانو شوند. دمپایی‌های لا انگشتی تنها به عنوان یک‌لایه محافظتی برای پا عمل می‌کنند.

اگر از کمردردهای مکرر رنج می‌برید،‌حتما با توجه بیشتری کفش‌هایتان را انتخاب کنید و سعی کنید کفش‌های طبی به پا کنید.

پوشیدن کفش مناسب در پیشگیری و کاهش کمردرد و درد دیسک کمر موثر است.

در مورد پوشیدن کفش مناسب در پیشگیری از درد دیسک کمر باید گفت که کفش خانم‌ ها باید 3 تا 5 سانتی ‌متر پاشنه و آقایان حداکثر 3 سانتی‌ متر پاشنه داشته باشد.

گاهی لازم است برای پیشگیری از درد دیسک کمر از کفش طبی یا کفه‌ های طبی استفاده کنید که بدن شما را مانند یک ماشین که چرخ‌ های بالانس دارد، تنظیم کند و در حرکت درد نداشته باشید.

 

 

 

 

 

   قیمت ارزها

   قیمت سکه و طلا