مجمع امور صنفی مشترک شیراز

مجمع امور صنفی مشترک شیراز

مجمع امور صنفی مشترک شیراز      تاریخ درج: 1397/4/31

مجمع امور صنفی مشترک شهرستان شیراز تشکلی است غیر انتفاعی که بمنظور ساماندهی اصناف و رتق وفتق امور در چارچوب قانون نظام صنفی وآیین نامه های مربوطه درخرداد ماه سال 1385تشکیل واکنون با تعداد 83 تشکل در قالب اتحادیه صنفی و تعداد 9 کمیسیون زیر مجموعه تخصصی بمنظور سهیم کردن تمامی نمایندگان اتحادیه های صنفی در تصمیم گیری ها و بابهره گیری از مشاورین خبره ساماندهی صنوف مختلف را عهده دار می باشد .

مجمع امور صنفی شهرستان شیراز آموزش نیروی انسانی را در صدر اولویتهای مدیریتی و بر نامه های اجرایی خود قرار داده و با ایجاد نوعی ارتباط و منطق هوشمند بین کارکنان رجاء واثق دارد درجهت بکارگیری از استعداد های بالقوه افراد ، بستر مناسبی را در زمینه فراگیری آخرین فنآوری روز فراهم نماید . لذا با راه اندازی مرکز آموزش و پژوهش اصناف و بازرگانی دربحث آموزش اصناف با قوانین مرتبط بویژه قانون نظام صنفی و با برگزاری کلاسهای آموزش در زمینه های مختلف علمی و کاربردی گامهای موثری برداشته است . امید اینکه ضمن توسعه این هدف این  تلاشهای در بعد آموزش مستدام باشد و هستی بخش بی همتا ، الطاف عالیه خود را بر اصناف بیافزایدو شاهد پویایی در این بخش باشیم .

 

وظایف و اختیارات

وظایف و اختیارات مجامع امور صنفی

الف – ایجاد هماهنگی بین اتحادیه ها ، نظارت بر عملکرد آنها و راهنمایی صنوف .

ب- تنظیم و تصویب آئین نامه های مالی ، استخدامی ، اداری ، آموزشی و تشکیلاتی اتحادیه ها و تغییرات آنها .

ج- اظهار نامه نظر در مورد ضوابط خاص داخلی اتحادیه های تحت پوشش برای صدور پروانه کسب جهت بررسی و تصویب کمسیون نظارت

د- نظارت برحسن اجرای اقدامات اتحادیه ها در خصوص صدورپروانه کسب از جهت تطبیق با مقررات این قانون و ائین نامه های آن .

هـ – تایید ، انتخاب و معرفی نمایندگان اتحادیه ها به اداره های امور مالیاتی، هیاتهای حل اختلاف مالیاتی و سایر مراجعی که به موجب قانون معرفی معر فینماینده از طرف صنوف به عمل می آید .

و- اجرای مصوبات هیات عالی نظارت و کمیسیون نظارت

ز- نظارت بر اجرای مقررات فنی ، بهداشتی ، ایمنی ، انتظامی ، حفاظتی ، بیمهگزاری ، زیبا سازی و سایر مقررات مربوط به واحدهای صنفی که از طرف مراجعذی ربط وضع می شود . همچنین همکاری با ماموران انتظامی در اجرای مقررات .

تبصره – چنانچه افراد صنفی در انجام دادن ضوابط انتظامی که در موارد خاص تعیین واز طریق مجمع امور صنفی ابلاغ می گردد؛ و نیز در اجرای مقررات بهداشتی ،ایمنی یا زیبا سازسی با مخالفت مالک ملک مواجه شوند ،؟ می توانند با جلبموافقت مجمع امور صنفی و با هزینه خود اقدام مقتضی را به عمل آورند

ح- رسیدگی به اعتراض افراد صنفی نسبت به تصمیمات اتحادیه ها .

ط- انتخاب و معرفی یک نفر نماینده از بین اعضاء هیات رئیسه به کمیسیون نظارتبرای نظارت بر حسن اجرای انتخابات هیات مدیره اتحادیه ها .

ی- پیشنهاد تشکیل اتحادیه جدید یا ادغام اتحادیه ها یا تقسیم یک اتحادیه به دو یا چند اتحادیه برای اتخاذ تصمیم به کمیسیون نظارت

ک- تعیین نوع و نرخ کالاها و خدماتی که افراد هر صنف می توانند برا یفروش ،عرضه یا ارائه کنند و پیشنهاد آن برای اتخاذ تصمیم به کمیسیون نظارت واعلام مصوبه کمیسیون به اتحادیه ها برای ابلاغ به افراد صنفی با هدف جلوگیری از تداخل صنفی .

ل- جمعاوری اطلاعات و آمار لازم با وسائل مقتضی برای تعیین حدود و تعداد واحدهایصنفی متناسب با جمعیت و نیازها و ارائه آن به کمیسیون نظارت جهت تصمیمگیری .

م- تنظیم ساعات کار وایام تعطیل واحدهای صنفی با توجه به طبیعت و نوع کار آنان و ارائه برنامهبرای اتخاذ تصمیم به وسیله کمیسیون نظارت

ن- همکاری و معاضدت با سایر مجامع امور صنفی و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و اتاق تعاون .

س- تصویب بودجه ،ترازنامه و صورتهای مالی اتحادیه ها پس از رسیدگی به انها و نظارت بر عملیات مالی اتحادیه ها

ع- در جه بندی واحدهای صنفی، در موارد لزوم ، طبق ضوابط و مقرراتی که توسطوزارت بازرگانی و با کسب نظر نیروی انتظامی و اتحادیه های ذی ربط تهیه میشود و به تصویب کمیسیون نظارت می رسد.

ف- اجرای برنامه های علمی ، آموزشی و پژوهشی مومرد نیاز برای ارتقاء سطح آگاهی های هیات مدیره اتحادیه ها با همکاری دستگاههای دولتی ذی ربط در چارچوب مقررات .

ص- تنظیم ترازنامهو صورتهای مالی سالانه و تسلیم آن ظرف مکلف است ترازنامه و صورتهای مالیرا ظرف یک ماه رسیدگی کند و نتیجه را به مجمع امور صنفی اعلام دارد . تایید ترازنامه به منزله مفاصل حساب دوره عملکرد مجمع امور صنفی خواهد بود .

ق- تنظیم بودجه سال بعد و تسلیم آن تا اول بهمن ماه هر سال به کمیسیون نظارت برای تصویب و نظارت برای اجرای آنان .

ر- سایر مواردیکه در این قانون پیش بینی شده است .

تبصره 1- اداره امور صنفی و همچنین پیگیری و اجرای مصوبات اجلاس مجامع امور صنفیو نیز مسوولیت پیگیری و اجرای بندهای (الف) ، (د) ،(هـ) ،(ز)،(ح)،(ط)،(ل)،(ن)،(ع)،(ف) این ماده ، به هیات رئیسه مجامع امور صنفیوسایر وظایف و اختیارات محوله به اجلاس عمومی اعضای مجامع امور صنفیواگذار می گردد .

تبصره 2- مجامع امور صنفی با وزارت آموزش و پرورش در مورد آموزش مهارتهای شاخه کار و دانش همکاری لازم را به عمل خواهند آورد .

تبصره 3- مجامع امور صنفی مجازند برای تشکیل بانک اصناف ، مؤسسه اعتباری ، صندوققرض الحسنه ، شرکت تعاونی اعتباری و دیگر موسسات پولی ، بانکی ، مالی واعتباری ، طبق قوانین و مقررات جاری کشور اقدارم کنند.

 

http://otagheasnafshiraz.ir/user/index.php#

 

 

 

 

   قیمت ارزها

   قیمت سکه و طلا