طراح مد و لباس

طراح مد و لباس

طراح مد و لباس      تاریخ درج: 1397/4/26

طراح مد و لباس هنرمندانی هستند که در عرصه پوشاک، کیف، کفش و… با طرح‌های ابداعی‌شان تاثیر بسزایی در صنعت مد دارند. کار طراح مد و لباس درواقع همچنان که از نامش پیداست، طراحی مدل های لباسها، کفش ها، کیف ها و … است. طرح های او یا بدیع و نو بوده و یا اینکه با تغییر در طرح های موجود در بازار بوجود آمده است. هر طراح مد و لباس حرفه ای معمولا در بخش خاصی تخصص دارد مانند لباس های مردانه، لباس های زنانه، لباس های ورزشی و….

طراح مد و لباس باید از آخرین تحولات و تغییرات در دنیای مد اطلاع داشته و جامعه خود را به خوبی شناخته و از نیاز و علایق آن آگاه باشد تا بتواند متناسب با نیاز و علایق آنها مدهای زیبا و مورد پسندی را ارائه دهد.

وظایف طراح مد و لباس

تحلیل و پیش بینی علایق و سلایق آینده مردم در حوزه نوع پارچه ها، رنگ ها و اشکال

کشیدن طرح های لباس ها، کفش ها و ... به صورت دستی یا با کمک نرم افزارهای کامپیوتری

انتخاب رنگ، پارچه، لوازم تزئینی و سبک مناسب برای هر طرح

تهیه نمونه های اولیه

تخمین هزینه مواد و تولید

یافتن تامین کنندگان مواد اولیه

نظارت بر تولید طرح ها

ارائه نمونه ها به افراد و مراکز مرتبط مانند سرمایه گذاران، تولید کنندگان و...

 

تحصیلات لازم و نحوه ورود به شغل طراح مد و لباس

برای ورود به این شغل، علاقمندان باید دانش و تخصص لازم را کسب کنند. بنابراین می توانند یا در رشته های مرتبط موجود در دانشگاه های کشور شامل طراحی لباس در علمی و کاربردی و طراحی لباس در گروه هنر تحصیل کنند و یا در آموزشگاه های آزاد دوره های طراحی مد و لباس را بگذرانند.

دانش آموزانی که به این شغل علاقه زیادی دارند، می توانند پس از گذراندن سال اول متوسطه وارد رشته طراحی و دوخت در فنی و حرفه ای شوند و در صورت تمایل در دانشگاه ادامه تحصیل دهند. کسب تجربه و داشتن ایده های نو و خلاقانه از مولفه های اصلی یک طراح مد و لباس موفق است.

 

 

 

   قیمت ارزها

   قیمت سکه و طلا