متخصص‌مراقبت پرواز

متخصص‌مراقبت پرواز

متخصص‌مراقبت پرواز      تاریخ درج: 1397/4/23

متخصص‌ مراقبت‌ پرواز یا کنترلر شخصی است که اطلاعات‌ لازم‌ را در زمینه‌ نحوه‌ وزش‌ باد، نوع‌ هوا و سمت‌ باند پروازی‌ از برج‌ مراقبت‌ پرواز گرفته‌ و براساس‌ آن‌، هواپیما را هدایت‌ می‌کند.

کنترل هواپیما توسط واحد مراقبتهای پرواز از لحظه تصمیم خلبان به آغاز پرواز انجام می شود و تمام مانورهای پرواز از لحظه روشن کردن موتور تا فرود در مقصد و خاموش کردن موتور تحت کنترل و نظارت، قرار می گیرد. مراقبت پرواز سیستمی است که برای جلوگیری از تصادفات و ایجاد بستری مناسب و کارآمد برای حرکت روان ترافیک (عبور و مرور) هوایی، راهنمایی‌های لازم را به کلیه یگانهای پروازی ارائه می‌دهد. بدون مراقبت پرواز هیچگونه پروازی انجام نمی‌شود. در پرواز‌هایی که شب انجام می‌شود، یا وقتی هوا ابریست، خلبان دید ندارد یعنی نمی‌تواند جایی را ببیند. بیشتر پروازهای جهان دارای چنین شرایطی است. در چنین شرایطی اگر مراقبت پرواز نباشد خلبان قادر به هیچ کاری نیست. اساسا هواپیما با فرمان مراقبت پرواز روشن می‌شود و تا سر باند می‌رود و با فرمان مراقبت پرواز است که هواپیما پرواز می‌کند.

وظایف مراقبت پرواز

جلوگیری از برخورد هواپیماها در فضای کنترل شده

جلوگیری از برخورد هواپیماها و موانع در اطراف فرودگاهها ، باندهای پروازی و مسیرهای خزش

سرعت دادن و ایجاد نظم در جریان پروازها

ارائه اطلاعات مفید و مورد نیاز خلبانان در جهت سلامت و بی‌خطری پرواز از جمله اطلاعات جوی

اطلاع‌رسانی به مراکز تجسس و نجات در صورت بروز سانحه و آماده نمودن واحدهای ذیربط از هواپیماهایی که در حالات مختلف اضطراری قرار دارند.

 

 

 

 

   قیمت ارزها

   قیمت سکه و طلا