مکمل بدنسازی پروتئین کازئین

مکمل بدنسازی پروتئین کازئین

مکمل بدنسازی پروتئین کازئین      تاریخ درج: 1397/4/12

کازئین پروتئینی موجود در شیر می باشد، کازئین گلد استاندارد نیاز قشر بزرگی از ورزشکاران را به این پروتئین حیاتی رفع نموده است، مصرف عمده ی کازئین و یا به عبارت بهتر پروتئین های دیر جذب و دیر هضم در هنگام خواب می باشد.چرا که هنگامی که بدن به خواب میرود، ساعاتی طولانی به بدن مواد غذایی نمی¬رسد و در اینجاست که اگر نوع پروتئین وعده ی قبل از خواب از پروتئین های دیر هضم انتخاب شده باشد؛ چندین ساعت این اسید های آمینه در جریان خون باقی خواهند ماند و بدن را از مواد مغذی تغذیه خواهند نمود.

مکمل بدنسازی پروتئین کازئین گلد استاندارد 100 ON  برای افزایش حجم عضلات و چربی سوزی استفاده می شود.کمپانی اپیتموم نوتریشن با تکنولوژی جدیدی که در این مکمل خود به کار برده،باعث می شود سرعت جذب پروتئین خیلی سریع شود تا در تمام مدت روز کم کم به ماهیچه ها جذب شود. این امر علاوه بر تاثیر زیاد در ریکاوری عضله ها، باعث جذب حداکثری پروتئین هم می شود. این سبک مکمل ها که بسته به کیفیت و تکنولوژی استفاده شده در تهیه آنها قیمت گذاری می شود برای مصرف ورزشکاران در تمام فصل های سال تهیه شده و باعث افزایش حجم عضله بدون چربی یا با کمترین میزان چربی می شود.

پروتئین ها غذای اصلی ماهیچه ها هستند و با مصرف چند دوره آن ها به همراه دیگر مکمل های مثل کراتین ها و آمینو ها بهترین نتیجه را می دهند.

در ادامه به معرفی برخی از مزایای این مکمل پرداخته شده است:

کمک به افزایش عملکرد و حجم عضلات و باز توانی عضلات

مناسب برای حفظ توده عضلانی

دارای طیف کامل آمینو اسید ها

بالا بردن متابولیسم چربی سوزی بدن

تغذیه عضلات در طول خواب شب با مصرف پروتئین دیر هضم

استفاده به صورت میان وعده برای حفظ سیری و یا قبل از خواب برای تأمین پروتئین بدن در طول شب

 

اصلی‌ترین پروتئین موجود در شیر، کازئین می‌باشد. این پروتئین 80 درصد شیر گاو را تشکیل می‌دهد و 20 درصد باقی‌مانده آن پروتئین وی می‌باشد. پروتئین کازئین موجود در شیر از طریق اولترا فیلتراسیون استخراج شده و هیچ ماده شیمیایی در آن استفاده نشده است. نتیجه این فرایند افزایش میزان پپتید های بیو اکتیو شیر می‌باشد که از وظایف ایمنی پشتیبانی می‌کنند و منجر به رشد ماهیچه ها می‌گردند. پروتئین کازئین دارای آمینو اسید می‌باشد و به عنوان پروتئین دیرهضم شناخته می‌شود. سه نوع پروتئین کازئین، از جمله کلسیم کازئینات، کازئین میسلار و پروتئین ایزوله شیر وجود دارد. کازئین میسلار نوع خالص کازئین می‌باشد و حاوی روی نمی‌باشد. پروتئین ایزوله شیر حاوی وی و کازئین می‌باشد. در شیر گاو، پروتئین ایزوله شیر در حدود 80 درصد کازئین و 20 درصد وی می‌باشد و این امر آن را یک انتخاب مقرون به صرفه می‌سازد.

از جمله مزایای پروتئین کازئین می توان به هضم آرام، برای شب و زمان‌هایی که بدن برای مدت طولانی بدون پروتئین باقی می‌ماند و آنتی کاتابولیک بودن آن که بدین معناست که از تجزیه پروتئین عضلات جلوگیری می‌کند، اشاره کرد.

از آنجایی پروتئین کازئین به آرامی وارد جریان خون می‌شود، تاثیر زیادی بر روی سنتز پروتئین ندارد. این پروتئین تاثیر بسیار شدیدی در سرکوب تجزیه پروتئین دارد. به عبارت دیگر، این یک پروتئین محافظ ماهیچه می‌باشد.

کازئین به این شهرت دارد که بسیار کند و تدریجی هضم می‌شود و دلیلش هم سرعت جذب پایین آن در روده است. یعنی کازئین، سلول‌های‌تان را در طی یک دوره‌ی طولانی، با اسیدهای آمینه تغذیه می‌کند.

کازئین حتی زمانی که بدن شما ممکن است به طور طبیعی در حال تخریب عضلاتش برای تغذیه‌ی خودش باشد، به سلول‌های‌تان کمک می‌کند تا پروتئین تولید کنند؛ مثلاً وقتی که مدتی است چیزی نخورده‌اید. برای همین به کازئین، «آنتی کاتابولیک» می‌گویند؛ یعنی تخریب سلولی را کاهش می‌دهد.

بهبود در تعادل نهایی پروتئین در افرادی که­ کازئین استفاده می کنند، که یک عامل مهم در رشد عضلانی و حفظ آن به شمار می‌آید، بیشتر است.کازئین برای رشد عضلانی بسیار مفید است . بدنسازها و ورزشکاران دهه‌هاست که از این مکمل استفاده می‌کنند. کازئین مانند سایر پرتئین‌های حیوانی دارای اسیدآمینه‌های ضروری است که بدن به‌طور طبیعی قادر به تولید آن نیست. از همه مهمتر، کازئین مقادیر زیادی لوسین تولید می‌کند که آغازگر ساخت پروتئین برای عضلات است. اگر جزو آن‌هایی هستید که پروتئین را در مقادیر کم یا متوسط مصرف می‌کنید می توانید با انتخاب کازئین، به راحتی مصرف پروتئین‌تان را بالا ببرید.

کازئین همچنین با کاهش تخریب پروتینی در سلول‌ها، در درازمدت توده عضلانی را افزایش می‌دهد. این فرایند وقتی که بدنتان انرژی و اسیدآمینه کمی دارد به طور روزانه روی می‌دهد و طی ورزش یا کاهش وزن، شدت می‌گیرد. برای همین کازئین معمولاً شب‌ها مصرف می‌شود تا از تخریب پروتئینی در سلول‌ها جلوگیری شود؛ چون وقتی که در خواب هستید، یک دوره نسبتاً طولانی قرار است بدون غذا بمانید. همچنین پژوهشگران دریافتند گروهی که کازئین استفاده کرده بودند به میزان بیشتری، قدرت‌شان افزایش یافته بود؛

در ادامه به برخی از فواید دیگر کازئین برای سلامتی اشاره شده است:

  • خواص آنتی‌باکتریال و تقویت سیستم ایمنی و کاهش فشارخون بالا
  • کاهش تری‌گلیسرید خون به میزان ۲۲درصد بعد از صرف غذا
  • برخی از پپتیدهای موجود در کازئین، خواص آنتی‌اکسیدانی دارند و با رادیکال‌های آزاد مخرب، می‌جنگند.
  • کاهش چربی

 

 

 

 

   قیمت ارزها

   قیمت سکه و طلا