کلرلا

کلرلا

کلرلا      تاریخ درج: 1397/4/12

مکمل غذایی مناسب برای ورزشکاران جهت تامین پروتئین، ویتامین ها و مواد مغذی دیگر می باشد. کلرلا جلبک سبز تک سلولی است که در آب شیرین پرورش داده می‌شود. واژه کلرلا از دو جزء لاتین«chlor» به معنی سبز و «ella» به معنی کوچک گرفته شده است. قدمت این گیاه در روی کره زمین 5/2 میلیارد سال بوده و اولین غذای سبز موجود در کره زمین می باشد. این جلبک بالاترین محتوای کلروفیل را در بین تمام گیاهان روی کره زمین داشته و سبزترین گیاه روی کره زمین است. اندازه سلولی کلرلا 8-2 میکرون است که تقریباً معادل اندازه گلبول¬های قرمز خون می باشد. کلرلا به سرعت تکثیر می یابد و یک سلول آن در مدت 17 تا 24 ساعت به 4 سلول تازه تبدیل می شود. سرعت بالای تکثیر و تولید مثل کلرلا نشان دهنده انرژی حیاتی بسیار بالای این سلول سبز و پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی از طریق کنترل فشار خون و کاهش کلسترول خون می باشد.

داروی آلگومد Algomed نام تجاری دارویی است که از جلبکی تک سلولی با نام علمی chlorella vulgaris تهیه شده است. در اصل یک مکمل غذایی - دارویی است که غنی از فیبرها - املاح معدنی مفید مانند کلسیم - آهن - منیزیوم - روی - مس و ... - همچنین دارای ویتامینهای A - K - C - E و ویتامینهای گروه B است. البته دارای اسیدهای آمینه ضروری و اسیدهای چرب امگا3 و امگا6 و PUFA می باشد. موارد مصرف آن : در تقویت سیستم ایمنی - تصفیه و سم زدایی از بدن - کنترل وزن - کاهش کلسترول خون - دیابت استفاده می شود.

کمک به دفع سموم مختلف از بدن نظیر فلزات سنگین (سرب، جیوه و... ) ناشی از آلودگی هوا و محیط های صنعتی از دیگر مزایای این دارو می باشد.کلرلا را می توانید در هر ساعتی از روز مصرف کنید اما از آنجا که کلرلا دارای مصرف دوگانه می باشد، اگر برای رژیم لاغری از آن استفاده می کنید پیشنهاد می شود که این مکمل یک ساعت قبل از غذا جهت بهبود کارکرد دستگاه گوارش و افزایش هضم و جذب آن مصرف شود و اگر برای افزایش وزن و درمان سوء تغذیه استفاده می شود بهتر است یک ساعت بعد از غذا میل شود.

این جلبک به دلیل محتوای غنی و کامل خود، کمبودهای احتمالی در رژیم غذایی را از طریق تامین پروتئین، فیبر، ویتامین ها، عناصر معدنی و... جبران می کند. به همین دلیل می توان از آن به تنهایی به عنوان یک غذای کامل برای یک دوره طولانی مدت استفاده نمود. یکی از رایج ترین گونه های این جلبک که در تهیه و ساخت مکمل های غذایی بکار می رود، گونه Chlorella Vulgaris است. در این محصول هیچ گونه ماده افزودنی در فرآیند تولید قرص و کپسول آن، به کار نرفته است.

در ادامه به معرفی برخی از مزایای این مکمل عذایی خواهیم پرداخت:

ضد سرطانی

تنظیم ایمنی

کاهش چربی خون

محافظت از مخاط معده و سم زدایی

بهبود سوخت و ساز

کاهش کلسترول

شادابی پوست و مو

تنظیم دستگاه گوارش

سلامت قلب و عروق

تنظیم فشار خون

تصفیه و سم زدایی از فلزات سنگین و برخی سموم شیمیایی

تقویت سیستم ایمنی

 

 

 

 

   قیمت ارزها

   قیمت سکه و طلا