هود بیولوژی ایمنی یا هود میکروبی

هود بیولوژی ایمنی یا هود میکروبی

هود بیولوژی ایمنی یا هود میکروبی      تاریخ درج: 1397/4/7

هود بیولوژی ایمنی یا هود میکروبی به هود جریان هوای یکنواخت لایه ای مشهور می باشد. فلسفه¬ی این با بوجود آوردن یک جریان درونی و داخلی (Inflow) بوسیله خارج سازی هوا از کابینت از طریق فیلتر HEPA از خود اُپراتور محافظت مینماید. هود بیولوژی ایمنی برای حفاظت کاربر در برابر خطرهای عوامل عفونت زا، حفظ نمونه آزمایش از آلودگی و حفاظت محیط کاربرد دارد. همچنین برای کارهای معمول روزانه در ارتباط با پاتوزن ها (انگل ها، باکتری ها، ویروس و قارچ)، محیط کشت سلولی و تحت شرایط بسیار دقیق برای مواد سمی نیز کاربرد دارند.

هدف هود میکروبی در همه مدلها محافظت از اُپراتور در برابر میکرو ارگانیسمهای خطرناک یعنی خطرات میکروبی و بیولوژیکی مانند بیوالکتریک، بیوشیمی، بیومواد و غیره می باشد. اکثر هودهای میکروبی با سرعت بیشتر از4/0 متر بر ثانیه جریان هوا را جابه جا می کنند. در برخی از مدل­ها شاهد محافظت از مواد و محیط نیز می باشیم.

این وسیله برای کنترل ذرات ریز معلق میکروبی یا سمی در هوا در نتیجه فعالیت هایی مانند مخلوط کردن، سانتریفوژ کردن، پی پت کردن و باز کردن در ظرف های خلا دار کاربرد دارد. هودهای (Biological Safety Cabinets ) بیولوژی با ایجاد جریان هوای مناسب از کاربر، محیط اطراف و نمونه (Manipulated Sample) حفاظت می­کند.

هودهای بیولوژی از یک کابینت معمولا از جنس استیل، دارای پنجره شیشه ای در قسمت جلو با ارتفاع قابل تنظیم، سیستم تهویه با موتور الکتریکی، هواکش و مجموعه ای از کانال ها که داخل کابینت فشار منفی ایجاد می کنند، ساخته شده اند. این سیستم برای حفاظت کاربر از داخل به سمت بیرون، لایه ای از هوا تولید می کند. در داخل کابینت، هوا پس از عبور از یک سری کانال ها به فیلتر هایی با کارایی بالا (HEPA )(High Efficiency Particulate Air ) می رسد. با توجه به طراحی کابینت ها، هوای داخل آزمایشگاه با روش های مختلف بازیافت می شود. این هود در کلاس های مختلف در بازار عرضه شده است.

 

 

 

 

 

 

   قیمت ارزها

   قیمت سکه و طلا