جراح دست

جراح دست

جراح دست      تاریخ درج: 1397/4/6

جراحی دست شاخه‌ای از پزشکی است که به درمان مشکلات و بیماری‌های ناحیه دست می‌پردازد، مثل جراحات و عفونت‌ها. جراحان دست پزشکانی هستند که در شاخه‌های جراحی ارتوپدی یا جراحی پلاستیک تخصص گرفته‌اند و در شاخه جراحی دست فوق‌ تخصص می‌گیرند.

جراحی دست در رابطه با جراحی بخشی از بدن می باشد که شانه شروع شده و تا نوک دست ها ادامه دارد و تحت عنوان اندام فوقانی شناخته می شود. بسیاری از مشکلات و عمل های جراحی مربوط به اندام فوقانی که در راس آنها درمان جراحات دست که به دلیل حوادث و تصادفات گوناگون پدید آمده است، شامل جراحی دست می گردد.

سندرم کانال کارپال: این بیماری می تواند با هر شرایطی که سبب ایجاد فشار بر روی اعصاب مدیان مچ دست شود همراه است.  بعضی از شرایط رایج که منجر این بیماری می شود چاقی، انجام کارهای تکراری با مچ دست و آرتریت روماتوئید است.

 

دوکرون:  التهاب تاندون ها یا غلاف تاندون هایی است که حرکات انگشت را کنترل می نماید. علائم شامل درد در ناحیه مچ دست، اسپاسم، حساسیت، احساس سوزش در دست، تورم در ناحیه شست و مشکل در گرفتن اجسام توسط دست می باشد.

 

آرتروز انگشت شست: 

 معمولا سه نوع آرتروز از جمله ساییدگی مفصل (افراد مبتلا به این بیماری، غضروف مفاصل به تدریج ساییده شده و استخوان‌ها در تماس با یکدیگر قرار می‌گیرند)، آرتریت روماتوئید (آرتریت روماتوئید، نوع متفاوتی از ساییدگی مفصل را پدید می‌آورد. این بیماری، نوعی اختلال سیستمیک و خود ایمنی است که باعث بروز مشکلات متعددی می‌شود.) و نقرس (نقرس زمانی ایجاد می‌شود که در میان مفصل‌های بدن، بلور و کریستال خاصی تشکیل شود. زمانی که بدن نتواند ماده‌ای به نام اسید اوریک را به درستی متابولیز کند، تجمع اسید اوریک باعث تشکیل این کریستال‌ها در یک یا چند مفصل می‌شود.) وجود دارد.

 

رگ به رگ شدن مچ دست : رباط‌ ها نوارهای بافتی پیوندی محکمی هستند که استخوان‌ها را به یکدیگر متصل می‌کنند. صدمه دیدن رباط منجر به رگ به رگ شدن و کشیدگی می‌شود.

 

 

 

 

   قیمت ارزها

   قیمت سکه و طلا