بیماریهای قلبی

بیماریهای قلبی

بیماریهای قلبی      تاریخ درج: 1397/3/31

بیماری‌های‌ قلبی سالانه میلیون‌ها نفر را در سراسر دنیا درگیر می‌کند و اولین علل مرگ و میر در جهان مربوط به بیماری‌های قلبی است. زمانی که هرگونه استرسی به بدن وارد می‌شود اعم از بی‌خوابی یا هر مشکل دیگری می‌تواند نامنظمی در ضربان قلب ایجاد کند.

شایعترین بیمـاری‌های قلبـی

بیماری عروق کرونر:

مسدود شدن رگ، جریان خون را به قلب محدود می‌کند و موجب فقر اکسیژن و موادمغذی در این عضو می‌شود. بیماری عروق کرونر معمولا زمانی اتفاق می افتد که رگ های اصلی بدن، آسیب دیده یا بیمار می شوند. منظور از رگ های اصلی، شریان های عروق کرونر هستند که خون، اکسیژن و مواد مغذی قلب را تامین می کنند. معمولا وجود التهاب و رسوبات کلسترول (پلاک) در شریان، علت اصلی بیماری عروق کرونر است.

آریتمی:

 ضربان قلب نامنظم می‌شود. در هنگام بروز آریتمی، قلب ممکن است بسیار تند، بسیار کند یا با ریتم نامنظم بتپد. بعضی از افراد آریتمی را احساس شبیه به لرزش یا سنگین کار کردن قلب توصیف می‌کنند یا حالتی که انگار قلب یکی در میان می‌تپد. به این احساس "تپش قلب" نیز گفته می‌شود.

ناتوانی قلب:

قلب توان پمپ قدرتمند به اندازه نیازش را ندارد تا بتواند بدن را با اکسیژن و موادمغذی تغذیه کند. نارسایی قلب را نارسایی احتقانی قلب(CHF) نیز می‌نامند. احتقان به معنی تجمع مایعات در بدن به علت کاهش توانایی پمپاژ خون توسط قلب است.

بیماری دریچه قلب:

 قلب شما دارای 4 حفره یا اطاق است. هر حفره دارای یک دریچه است که به عنوان یک در عمل می کند . 4 دریچه جهت برقراری مسیر صحیح خون در قلب شما بازو بسته می شوند. اگر یکی از دریچه‌های قلب که جریان خون را به قلب کنترل می‌کند، کار نکند دریچه قلب دچار مشکل می شود.

پریکاردیت(آماس) لایه‌های پوشاننده قلب:

عفونت ها، عمل جراحی قلب، حمله قلبی، تومور و سرطاناز علل اصلی ابتلا به بیماری قلبی پریکاردیت هستند. به التهاب هر کدام از لایه های پریکارد (پیراشامه) التهاب پیراشامه یا پریکاردیت(pericarditis) گفته می شود. پریکارد نوعی بافت همبند کیسه مانند است که پیرامون قلب و ابتدای رگ های بزرگ آن را فرا گرفته است.

بیماری آئورت:

خون توسط بطن چپ از طریق دریچه آئورت به شریان آئورت و سایر شرایین سراسر بدن پمپ می شود. تنگی آئورت باریک شدن غیر طبیعی دریچه ی آئورت است. عواملی وجود دارند که می توانند منجر به ایجاد چنین شرایطی شوند . هنگامی که شدت این تنگی به میزان قابل توجهی باشد که مانع انتقال خون از بطن چپ به شریان ها شود، مشکلات قلبی گسترده ای ایجاد خواهد شد. در بخشی از دیواره آئورت ضعیف است و متورم می‌شود و رگ را از فرم خارج می‌کند.

بیماری عروق:

تصلب شرایین یا همان گرفتگی عروق، بدین معناست که بافت رگها سخت و باریک می شود، که دلایل زیادی دارد. این فرآیند پیشرفته به صورت خاموش و آرام آرام رگها را مسدود میکند و گردش خون را به خطر می اندازد.گرفتگی عروق اصلی ترین علت حمله قلبی، سکته مغزی و بیماریهای عروقی دیگر است، که به همه آنها بیماریهای قلبی و عروقی اتلاق می شود. بیماری قلبی اغلب به سیستم گردش خون مرتبط است که شامل عروق، مویرگ‌ها و لنف است.

عواملی چون: سن، کم تحرکی،کلسترول بالا، افزایش فشار خون و استرس  از بزرگترین عوامل خطر  ابتلا به بیماری های قلبی هستند.

برای جلوگیری از بیماری های قلبی

پیاده روی سریع  روزانه  بمدت 20-30 دقیقه   بهترین گزینه برای جلوگیری از بیماری های قلبی است.

رژیم غذایی، خوردن در حد متوسط ​​با کنترل آن، مصرف میوه ها و سبزیجات در رژیم غذایی روزانه بگنجانید.  جلوگیری از چربی های ترانس و چربی های اشباع.

تغییر سبک زندگی مهمترین مورد برای پیشگیری بیماریهای قلب و عروق می باشد.

 

 

 

 

   قیمت ارزها

   قیمت سکه و طلا