دومین نمایشگاه بین المللی خرما و صنایع وابسته در شیراز

دومین نمایشگاه بین المللی خرما و صنایع وابسته در شیراز

دومین نمایشگاه بین المللی خرما و صنایع وابسته در شیراز     

به گزارش ایسنا، مجری دومین نمایشگاه بین‌المللی خرما چهارشنبه 17 مهر در جمع خبرنگاران گفت: این نمایشگاه با هدف معرفی انواع محصول خرما و صنایع وابسته به آن و ظرفیت‌های فارس و کشور در این زمینه برگزار می‌شود.

جواد مرادپور با بیان اینکه آشنایی با آخرین دست آوردهای صنعتی در حوزه فرآوری و بسته بندی خرما و ارتباط بیشتر و بهتر فعالان این حوزه از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه است، گفت: در این نمایشگاه شرکت‌ها و موسسه‌های فعال در زمینه تولید، فرآوری، عرضه و صادرات خرما حضور خواهند داشت.

او خاطرنشان کرد: رونق تولید، حمایت از فعالان داخلی به ویژه تولید کننذگان محصولات مختلف از خرما و صنایع مرتبط مهمترین رویکرد برگزاری این نمایشگاه است.

مرادپور با بیان اینکه 85 شرکت کننده در این نمایشگاه حضور خواهند داشت، گفت: 6 هزار متر مربع فضای نمایشگاهی به دومین نمایشگاه خرما و صنایع وابسته اختصاص یافته و شرکت کنندگان در 220 غرفه به عرضه توانمندیها، دست آوردها و محصولات خود خواهند پرداخت.

وی با اشاره به حضور هیئت‌های تجاری از کشورهای پاکستان، هند، عمان، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و تونس در این نمایشگاه، گفت: رایزنان و دبیران میزهای اقتصادی کشورهای پاکستان، اندونزی و روسیه نیز از این نمایشگاه بهره مند خواهند شد.

مرادپور یادآور شد که در حاشیه این نمایشگاه و با همکاری سازمان جهادکشاورزی، نشست‌های علمی و آموزشی در محل اتاق بازرگانی استان فارس در شیراز در زمینه باغبانی، صادرات، مدیریت محصول، فرآوری، توسعه اقتصادی و .... برگزار می‌شود.

به گفته مجری نمایشگاه خرما و صنایع وابسته خاطرنشان کرد که در این نمایشگاه، شرکت کنندگانی از استان‌های فارس، بوشهر، خوزستان، هرمزگان، کرمان، تهران، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، خراسان رضوی، اصفهان، سیستان و بلوچستان و یزد حضور خواهند داشت.

مرادپور گفت: همزمان با برپایی این نمایشگاه کتابی با عنوان " از سیر تا پیاز خرما" تالیف دکتر رحمت‌الله حیدرپور نیز رونمایی می‌شود.

   قیمت ارزها

   قیمت سکه و طلا