هفدمین اجلاس سالانه خیرین سلامت استان فارس برگزار شد

هفدمین اجلاس سالانه خیرین سلامت استان فارس برگزار شد

هفدمین اجلاس سالانه خیرین سلامت استان فارس برگزار شد     

رئیس هیات امنای مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس در هفدهیمن اجلاس سالانه مجمع خیرین تامین سلامت فارس، تاکید کرد: مسوولان نظام نباید از اقدامات نیک اندیشان غافل شوند و و باید به بقا و رشد مراکز خیریه درمانی کمک کنند.

آیت الله «سید علی اصغر دستغیب» گفت: اعمال، گفتار و ایده های قلبی همه ما انسان ها در پیشگاه خداوند متعال، در صفحه و لوحی محفوظ است.

او با بیان اینکه حرکت و مسیری که منافع مردم را تامین می کند، از ارزش بالایی برخوردار است، اظهار کرد: یکی از مصادیق بارز دعوت به سوی خداوند، تشویق و دعوت دیگران برای کمک و خدمت به همنوع است و دعوت به سوی خدا، به معنای دعوت به سوی هر خیری است که در عالم هستی وجود دارد.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی شاهچراغ(ع)، افزود: مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس، در هفده سال گذشته پایه گذاری شده است و همه شاهد و سهیم خدمات ارایه شده و گام به گام همراه آن بوده ایم.

آیت الله دستغیب ادامه داد: این مجمع در سراسر کشور راه اندازی شده، اما ابتکار و آغازگر این خدمت از شهر شیراز و فارس بوده است، همان طور که در بسیاری از کارهای بزرگ پیشقدم بوده است و این مهم نشان از وجود مردمی با اراده قوی، نیات خالصانه و وحدت و انسجام در استان فارس دارد.

رئیس هیات امنای مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس بیان کرد: اگر این مجامع خیرین و نهادهای مردمی، با تمام وجود خود مایه می گذارند و در سمت و سوی اهداف مقدس حرکت می کنند، مانند ساخت بیمارستان ها و مراکز خدمات بهداشتی درمانی، مسوولان نیز نباید از این حرکت مقدس نیکوکاران غافل باشند و باید در قبال این نهاد مقدس، در نگهداشت و پایدار ماندن اقدامات نیک اندیشان تلاش کنند تا روز به روز گام ها به جلو برداشته شود.

او اظهار کرد: این بناها که با نیت پاک، صادقانه و خدایی احداث می شود، نباید با مشکلات مواجه باشد و مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس، خواهان توجه ویژه و خاص مسوولان امر به این موضوع مهم و معنوی است و امیدواریم در آینده شاهد خدمات ارزنده تری باشیم.

آیت الله دستغیب گفت: انسان هایی که دعوت به کار خیر می کنند، به اندازه افرادی که دعوت را اجابت کرده اند، بهره می ‌برند، البته نباید فراموش کرد که شیوه دعوت باید بر اساس حکمت و موعظه حسنه باشد

نایب رییس هیات امنای مجمع خیرین تامین سلامت فارس نیز در این اجلاس گفت: امروزه شاهد آن هستیم خیرین توانسته اند در طول عمر فعالیت مجمع خیرین تامین سلامت فارس، خدمات خود را به بیش از یک هزار میلیارد تومان برسانند.

دکتر محمدهادی ایمانیه گفت : فعالیت این مجمع روز به روز افزایش پیدا می کند و در طول این هفده سال، بیش از یک هزار میلیارد تومان ارزش خدمات خیرین سلامت فارس بوده است.

وی افزود: نیکوکاران حوزه سلامت در فارس افتخار آفریدند و اقدامات پاک آنان ماندگار شده و ثمره آن نیز به نیازمندان و بیماران می رسد.

او ادامه داد: پس از تشکیل مجمع خیرین تامین سلامت فارس، سنت حسنه فارس و راه اندازی این مجمع در کشور گسترش پیدا کرد.

رییس هیات مدیره مجمع عالی خیرین استان فارس، با اشاره به شورای عالی مجامع خیرین در استان، بیان کرد: یک نظام جمع ثبت اطلاعات خیریه ها و خیران از سوی شورای عالی مجامع خیرین در استان راه اندازی می شود.

دکتر ایمانیه ابراز امیدواری کرد تا با کمک نیکوکاران عرصه سلامت فارس در یک سال آینده در حوزه درمان در منزل و کمک به بیماران نیازمند موفق تر باشیم.

رییس هیات مدیره مجمع خیرین تامین سلامت فارس، با اشاره به فعالیت هفده سال گذشته مجمع خیرین تامین سلامت فارس، گفت: امروزه شاهد آن هستیم که بیشترین پروژه های مهم درمانی کشور با حمایت نیکوکاران در استان فارس به بهره برداری رسیده و یا در حال راه اندازی است که این مهم بیانگر تلاش نیک اندیشان مجمع خیرین تامین سلامت فارس است.

دکتر «محمود تابنده» افزود: در تلاش هستیم در سال جاری برای آینده روشن مجمع خیرین تامین سلامت فارس، با توجه به نیازهای سلامت استان، نیت خیرین را به امر پیشگیری و درمانی سوق دهیم، زیرا معتقدیم در طی این مدت فعالیت مجمع خیرین، موجب شده در امر ساخت و ساز مراکز درمانی فعالیت قابل توجهی انجام شده که نیازمند حمایت بیشتر مسوولان است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در هفدهمین اجلاس سالانه مجمع خیرین تامین سلامت فارس، بر لزوم حمایت خیرین سلامت از ایجاد مراکز خدمات جامع غربالگری، مشاوره، تشخیص و درمان بیماری های غیرواگیر تاکید کرد.

دکتر «عبدالخالق کشاورزی» ضمن تقدیر از هفده سال فعالیت مجمع خیرین تامین سلامت فارس و دستاوردهای بزرگ حوزه بهداشت و درمان با تکیه بر اعتماد نیکوکاران، بر لزوم سیاستگذاری و توجه مجمع به نیازهای روز جامعه و بیماران و حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناوری های اساتید و پژوهشگران دانشگاه در رسیدن به خودکفایی در تولید محصولات موردنیاز مراکز درمانی تاکید کرد.

او افزود: در حال حاضر که کشور و حوزه سلامت درگیر تحریم های تحمیلی از سوی کشورهای اروپایی و آمریکایی است، تلاش های ارزشمندی از سوی محققان و اساتید دانشگاه در طراحی و تولید نیازهای تجهیزاتی صورت گرفته است و در صورت تشکیل صندوق حمایت از تولیدات دانش بنیان در مجمع خیرین تامین سلامت، ضمن تامین ملزومات پزشکی موردنیاز بیماران، زمینه اشتغال زایی مناسبی نیز فراهم می شود.

معاون درمان دانشگاه با توجه به افزایش میانگین سنی جامعه در سال های آینده و مشکل زایی بیماری های غیرواگیر شامل دیابت و فشارخون و عوارض گسترده آن، حمایت خیرین سلامت از ایجاد مراکز خدمات جامع غربالگری، مشاوره، تشخیص و درمان بیماری های غیرواگیر را بسیار کارآمد و مفید دانست و خواستار برنامه ریزی در این خصوص شد.

دکتر کشاورزی با تاکید بر لزوم حمایت از سیاست ادامه درمان در منزل به کمک مراکز مجوز دار خیریه برای بیمارانی که نیازمند بستری در بیمارستان نیستند، بیان کرد: بسیاری از تخت های بیمارستانی توسط بیمارانی اشغال می شود که امکان دریافت خدمات حمایتی در منزل را نیز دارا هستند و با تهیه لوازم و تجهیزات حمایتی موردنیاز و تحویل به بیماران، از هزینه درمان آنان و سبد خانواده به شدت کاسته می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه خواستار حمایت نیکوکاران حوزه سلامت از امر پژوهش و فعالیت های تحقیقاتی برای ارتقای سطح سلامت جامعه و خودکفایی کشور شد.

در هفدهمین اجلاس سالانه مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس، از ۷۰۰ نیک اندیش برگزیده سال های گذشته تقدیر شد.

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس با بیان این مطلب گفت: کمک های نیکوکاران در هفده سال گذشته، بالغ بر یک هزار و ۳۴۳ میلیارد تومان بوده است، همچنین ۶۴۳ تفاهم نامه به ارزش ۹۰۰ میلیارد تومان در زمینه عمرانی، ۳۸۴ تفاهم نامه به ارزش ۳۲۷ میلیارد تومان در زمینه اهدای ملک، ۸۳۱ تفاهم نامه به ارزش سه هزار و یک صد میلیارد تومان در زمینه اهدای وسیله نقلیه و تجهیزات و بقیه در زمینه امور حمایتی از بیماران و دانشجویان بوده است. 

دکتر «علی اکبر رامجردی» افزود: در هفدهمین اجلاس مجمع خیرین تامین سلامت فارس، از نیکوکاران در تکمیل ۳۵ پروژه عمرانی، پیشگیری از بیماری ها و کمک به بیماران نیازمند، دعوت شد.

او ادامه داد: در هفدهمین اجلاس مجمع خیرین تامین سلامت فارس، از ۷۰۰ نیک اندیش برگزیده سال های گذشته تقدیر شد، همچنین علاوه بر تقدیر از نیکوکاران، ۶۱ نیک اندیش برگزیده و نمایندگان نیکوکاران برگزیده سال ۹۷ نیز معرفی شدند که از این تعداد ۴۷ نفر از آقایان و ۱۴ نفر، از بانوان نیکوکار هستند. 

هفدهمین اجلاس سالانه مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس، با حضور آیت الله «سید علی اصغر دستغیب» رئیس هیات امنای مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس، حجت الاسلام والمسلمین «سید کاظم موسوی» رییس دادگستری استان فارس، دکتر «سید منصور کشفی» مشاورعالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، «محمدتقی سهرابی» مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس، جمعی از مسوولان و مدیران ارشد استان فارس، نیکوکاران و نیک اندیشان حوزه سلامت فارس و برخی استان های دیگر کشور، برگزار شد.

گالری

   قیمت ارزها

   قیمت سکه و طلا