شرکت نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از مهمترین شرکتهای تجاری و اقتصادی ایران با بهره مندی از فضا، امکانات و تسهیلات نمایشگاهی منحصر به فرد و نیرو های متخصص، بستر و زمینه مناسبی را ...
شرکت نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از مهمترین شرکتهای تجاری و اقتصادی ایران با بهره مندی از فضا، امکانات و تسهیلات نمایشگاهی منحصر به فرد و نیرو های متخصص، بستر و زمینه مناسبی را از طریق برپایی نمایشگاههای تخصصی و بین المللی جهت تولیدکنندگان، بازرگانان داخلی و خارجی مهیا ساخته است تا علاوه بر عرضه و نمایش توانمندیها، مبادلات تجاری، سرمایه گذاریهای مشترک و بین المللی خود را در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی ایران توسعه بخشند .
تاریخچه
تاسیس شرکت نمایشگاههای بین المللی ایران به سال 1338 برمی گردد و پس از اختصاص اراضی نمایشگاه در مکان فعلی، در سال 1346 فعالیت ساخت سالنهای نمایشگاهی و اداری آغاز و در سال 1348 اولین نمایشگاه بین المللی خود را با نام نمایشگاه آسیایی به مدت 21 روز و با حضور 33 کشور برگزار نمود و پس از آن روند برگزاری نمایشگاهها توسعه مناسبی پیدا نمود و تهران را به عنوان یکی از زیباترین مراکز نمایشگاهی دنیا به جهانیان معرفی نمود .
شرکت نمایشگاهها در سال 1355 به عضویت اتحادیه نمایشگاههای بین المللی UFI و اتحادیه جهانی نمایشگاهها BIE که مسئول برگزاری نمایشگاههای اکسپو جهان می باشد، در آمده است .
اهم وظایف شرکت نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی ایران به شرح ذیل می باشد:
• برگزاری نمایشگاههای تخصصی، اختصاصی و بین المللی بازرگانی در داخل وخارج از ایران
• همکاری با اتحادیه های نمایشگاههای جهانی و قبول عضویت آنها و شرکت در سمینارها و کنفرانسهای مربوط و اقدام به تشکیل اینگونه مجامع با رعایت قوانین و مقررات در ایران
• نمایش و معرفی دستاوردها و تولیدات صنعتی، معدنی، کشاورزی و خدمات بازرگانی فنی و مهندسی کشور جمهوری اسلامی ایران از طریق برپایی و اداره مراکز و غرفه های نمایشگاهی در داخل و خارج از ایران
• مشارکت با اشخاص حقیقی و حقوقی در امور مربوط به وظایف شرکت اعم از وظایف جاری و یا تاسیس و یا مشارکت در تاسیس نمایشگاههای دائمی و موقت داخلی و خارجی از طریق سرمایه گذاری.
ارکان شرکت
• مجمع عمومی
• هیأت مدیره
• بازرس(حسابرس)
• مدیرعامل
چشمانداز شرکت
پیشرو در کیفیت خدمات نمایشگاهی و استانداردسازی فرایندهای تخصصی با بکارگیری تکنولوژیهای نوین در راستای توسعه تجارت داخلی و خارجی
مأموریت شرکت
شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی ایران به عنوان اولین و اصلی ترین نماد صنعت نمایشگاهی در کشور با توسعه ارتباط با مجامع بین المللی در حوزه صنعت نمایشگاهی می کوشد پاسخگوی نیاز مشارکت کنندگان و بازیدکنندگان در راستای نمایش و معرفی دستاوردها و تولیدات صنعتی، معدنی، کشاورزی و خدمات بازرگانی، فنی و مهندسی کشور ازطریق برپائی و اداره مراکز و غرفه های نمایشگاهی در داخل و خارج از کشور باشد .
در این راستا موارد ذیل را الگوی فعالیت خود قرار داده است:
موقعیت و مساحت نمایشگاه
محل دائمی شرکت نمایشگاههای بین المللی فارس در سال 1374 با احداث سایت نمایشگاهی در فضایی بالغ بر 760000 متر مربع در شمال غرب شیراز تاسیس گردیده است.این سایت به لحاظ قرارگرفتن درمرکز استان،علاوه بر محوریت درصنایع الکترونیک وکشاوزی، محوراصلی در توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و قاره آفریقابوده و لذا ازاهمیت ویژه ای در امر توسعه تعاملات اقتصادی منطقه جنوب کشور برخوردار می باشد.
شرکت نمایشگاههای بین المللی فارس دارای بزرگترین سایت نمایشگاهی درمنطقه جنوب کشور بوده و تاکنون بیش از 600 عنوان نمایشگاه تخصصی و عمومی را در ابعاد ملی و بین المللی برگزار نموده که همگی بطور چشمگیری مورد استقبال صاحبان صنایع، متخصصین و بازرگانان و بازدید کنندگان قرار گرفته است.
این مجموعه امید دارد با افزایش فضای نمایشگاهی و ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات خود،نقش موثرتری دررونق فعالیتهای اقتصادی و فرهنگی استان و کشور داشته باشد.